سامسونگ: در آینده از نمایشگر 4K در گوشی های هوشمند استفاده می‌ کنیم

پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از نمایشگرهای 4K در گوشی‌های هوشمند موافقان و مخالفان خود را دارد. به تازگی یکی از مدیران سامسونگ در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرده است که سامسونگ زمانی که وقتش برسد حتما از این رزولوشن در گوشی‌های هوشمندش استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد از نظر سامسونگ هنوز برای استفاده از  این رزولوشن زمان مناسبی نیست.
تبلیغات

 سال گذشته بود که سونی به صنعت گوشی‌های هوشمند نشان داد که می‌توان از نمایشگرهای با رزولوشن 4K در گوشی‌های هوشمند بهره گرفت. هر چند که سونی با این کار توانایی‌های خود را نشان داد ولی نتوانست به عنوان یک مثال خوب، سایر شرکت‌ها را نیز به استفاده از نمایشگر 4K ترغیب کند تا جایی که گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال ۲۰۱۶ نیز که به تازگی معرفی شدند یا نمایشگر 1080p دارند یا از رزولوشن 1440p‌بهره می‌برند. به نظر می‌رسد فعلا هم کاربران و هم نرم‌افزارهای کنونی گوشی‌های هوشمند نیازی به رزولوشن‌های بالاتری ندارند.

اما این به این مفهوم نیست که سامسونگ و سایر شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری نیم نگاهی به استفاده از رزولوشن 4K ندارند. سامسونگ معتقد است زمانی که وقتش برسد فناوری 4K نقش مهمی در آینده محصولاتش ایفا خواهد کرد. Kyle Brown- مدیر فناوری، محتوا و عرضه محصولات سامسونگ  در این مورد می‌گوید:

در نهایت نمایشگرهای 4K به جریان اصلی بازار نمایشگرهای موبایل تبدیل می‌شوند. هر چند که در سایز گوشی‌های هوشمند واقعا تفاوت  چندانی بین این رزولوشن‌ها وجود ندارد و شاید دلیلی بر تحمیل هزینه اضافی به خریدار در این مورد وجود نداشته باشد. 

در حال حاضر رزولوشن 1440p مورد توجه بازار است هر چند که تفاوت این رزولوشن با رزولوشن 1080p نیز در گوشی‌های هوشمند به سختی قابل درک است. هنوز برای  رزولوشن 4K محتوای زیادی وجود ندارد، ولی به نظر می‌رسد که اوضاع در حال تغییر است. تجربه واقعیت مجازی به موضوعی جذاب برای مصرف کنندگان بدل شده و هدست‌های واقعیت مجازی می‌توانند از نمایشگرهای 4K برای تصاویر شارپ‌تر و عمیق‌تر بهره‌مند شوند. 

 Kyle Brown تایید کرد که رزولوشن 4K می‌تواند کمک زیادی برای هدست‌های واقعیت مجازی باشد چرا که تراک پیکسل‌ها بیشتر خواهد بود و در نتیجه کاربر پیکسل‌ها را تشخیص نمی‌دهد. 

به نظر می‌رسد که سامسونگ به طور جدی به دنبال استفاده از فناوری 4K است چرا که Kyle Brown هم به وضوح به این مورد اشاره کرده است که وقتی زمانش برسد سامسونگ از 4K‌ استفاده خواهد کرد. شاید زمان درست برای استفاده از این نمایشگرها وقتی باشد که پرداخت پول از سوی مشتری برای چنین نمایشگری ارزشش را داشته باشد. البته Brown‌  به چارچوب زمانی مشخصی برای این موضوع اشاره نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات