تحلیلگران فروش ۱۰ میلیون جی 5 را برای ال‌ جی در سال ۲۰۱۶ پیش‌ بینی می‌‌کنند

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
حالا که جی ۵ ال‌جی معرفی شده است برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که این گوشی هوشمند می‌تواند تا ال‌جی را در ثبت رکوردهای تازه‌ای حداقل در مقایسه با رکوردهای سابق خود این شرکت یاری کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برخی از تحلیل‌گرانی که میزان فروش گوشی‌های هوشمند را بررسی می کنند معتقدند که ال‌جی می‌تواند رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه جی ۵ را در سال ۲۰۱۶ به ثبت برساند. 

جفرسون وانگ- تحلیلگر موبایل در IBB Consulting Group معتقد است که جی ۵ ال‌جی از آن دست گوشی‌هایی است که مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. 

وانگ معتقد است که گوشی هوشمند جدید ال‌جی در دو حوزه‌ای که مردم علاقه‌ی زیادی به آنها دارند قدرتمند است: عکاسی و موسیقی. او همچنین بازار فروش لوازم جانبی جی ۵ را بسیار خوب ارزیابی می‌کند و معتقد است حالا به لطف طراحی ماژولار صورت گرفته در جی ۵، کاربران برای ارتقای سطح عکاسی و البته تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر موسیقی، از ماژول‌هایی که برای این گوشی ارائه می‌شود استقبال می‌کنند. از جمله این ماژول‌ها می‌توان به کارت‌هایی برای کنترلر‌های اضافی دوربین و البته باتری اضافه برای افزایش عمر شارژدهی این گوشی اشاره کنیم. کارت دیگری وجود دارد که یک مبدل دیجیتال به آنالوگ به این گوشی اضافه می‌کند که صدای جی ۵ را بهبود می‌بخشد. این کارت‌های ماژولار که برای جی ۵ ال‌جی ساخته شده‌اند دوستان ال‌جی جی ۵ (LG G5 Friends)‌ نامیده می‌شوند. 

ال‌جی به دنبال تکرار موفقیت حاصل از V10 است. سال گذشته ال‌جی با در اختیار داشتن ۵.۳ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در رتبه‌ی ششم بازار جهانی قرار داشت؛ ولی در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵، به لطف عرضه‌ی مدل V10 سهم این شرکت به ۱۳.۳ درصد افزایش پیدا کرد. ال‌جی برخی از ویژگی‌های موجود در V10‌ از قبیل نمایشگر همیشه روشن که اعلانات، زمان، وضعیت باتری و غیره را بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر نشان‌ می‌دهد، در جی ۵ نیز بکار گرفته است. 

درست مثل سیاست‌‌مداری که بخوبی می‌داند در برخی از نقاط کشورش رای ندارد و شانسی برای پیروزی در آن نقاط متصور نیست، ال‌جی هم بخوبی این نکته را درک کرده و از این رو بازار چین را به سایر رقبا واگذار کرده است. چین تنها ۶ درصد از درآمد کلی ال‌جی (شامل درآمد حاصل از گوشی‌ها و سایر محصولات ال‌جی) را طی سه ماه اول سال گذشته رقم زده است و این در شرایطی است که در همین بازه‌ی زمانی آمریکای شمالی ۲۸ درصد و کره جنوبی ۲۶ درصد از کل درآمد ال‌جی را به خود اختصاص داده‌اند.

جی ۵ ال جی

تحلیل‌گران معتقدند ال‌جی برای کسب سهم بیشتر از بازار گوشی‌های هوشمند، نیاز به بازاریابی دقیق و خوب برای پرچمدار جدید خود یعنی جی ۵ دارد. جف فیلدهک، مدیر تحقیقات موسسه‌ی تحقیقات بازار Counterpiont Technology معتقد است که ال‌جی سهم بازار اچ‌تی‌سی، سونی و مایکروسافت را در صورتی که بودجه‌ی تبلیغاتی خود را برای گوشی‌ها افزایش دهد، خواهد گرفت. البته به نظر می‌رسد ال‌جی هم به خوبی این موضوع را دریافته و برای آن برنامه دارد؛ چرا که جونو چو، مدیر بخش موبایل ال‌جی در این زمینه گفته است:

این بار قصد داریم سنگ تمام بگذاریم و بیش از گذشته بودجه برای بازاریابی اختصاص دهیم. 

نظر شما در مورد موفقیت یا عدم موفقیت جی ۵ ال‌جی در بازارهای جهانی و بازار کشورمان چیست؟

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با ال‌جی جی ۵ به آدرس zoomit.ir/lg/ مراجعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات