صفحه نمایش گلکسی اس 7 و اس 7 اج در صدر فهرست DisplayMate

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
بعد از معرفی گلکسی اس 7 و اس 7 اج در MWC 2016، سامسونگ همچنان صدرنشین رقابت صفحه‌نمایش‌های برتر است. امروز دو پرچمدار جدید این شرکت در بررسی‌های تخصصی وبسایت DisplayMate با اختلاف رقبا را پشت سر گذاشتند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از نقاط قوت سامسونگ، تولید صفحه‌نمایش‌های فوق‌العاده باکیفیت است. از زمان معرفی گلکسی نوت 5، صفحه‌نمایش این پرچم‌دار محبوب سامسونگ به‌عنوان بهترین صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. در حقیقت اصرار سامسونگ برای عرضه‌ی صفحه‌نمایش‌های بسیار مرغوب را می‌توان عامل اصلی موفقیت این برند در بازارهای جهانی دانست. این روال با تولید صفحه‌نمایش‌های سوپر امولد اختصاصی سامسونگ و عرضه‌ی آن به همراه اولین عضو خانواده‌ی گلکسی اس آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

 صفحه‌نمایش سوپر امولد علاوه بر کیفیت و کارایی خارق‌العاده، در مقایسه با ال‌سی‌دی‌های کلاسیک مصرفی انرژی کمتری دارد که این ویژگی مدیون تولید رنگ سیاه به کمک خاموش کردن نور پس‌زمینه‌ی صفحه‌نمایش در پیکسل‌های موردنظر است. پیشتازی طولانی‌مدت صفحه‌نمایش گلکسی نوت 5 مسئله‌ی تعجب‌آوری نیست؛ ولی با معرفی گلکسی اس 7 و اس 7 اج ممکن است شاهد تغییراتی در این زمینه باشیم.

در جدیدترین آنالیزهای وب‌سایت DisplayMate، صفحه‌نمایش‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج به‌عنوان بهترین نمونه‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند معرفی شدند. گلکسی اس 7 دارای صفحه‌نمایش ۵/۱ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰  است؛ یعنی ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ. صفحه‌نمایش گلکسی اس 7 اج رزولوشن مشابهی دارد، ولی سایز بزرگ‌تر آن (۵/۵ اینچ) تراکم را به ۵۳۵ پیکسل در هر اینچ کاهش داده است که در مقایسه با برادر کوچک‌ترش کمی ضعیف به نظر می‌رسد؛ ولی بااین‌حال کارایی خیره‌کننده‌ای دارد و توانایی آن بیشتر از حد موردنیاز برای ارائه‌ی بهترین کیفیت تصویر ممکن در استفاده‌های مختلف ازجمله اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی است.

در آزمون‌های مقایسه‌ای DisplayMate، گلکسی اس 7 و اس 7 اج بهترین نتیجه‌های ممکن را کسب کردند. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی اس 7، ۲۴درصد بیشتر از گلکسی اس 6 است که به‌این‌ترتیب در محیط‌های روشن کارایی به‌مراتب بهتری از پرچم‌دار پیشین خود دارد. نرخ تولید رنگ و زاویه‌ی دید این دو پرچم‌دار را می‌توان حقیقتا یک رکوردشکنی حیرت‌انگیز در عرصه‌ی رقابت صفحه‌نمایش‌های موجود در بازار دانست و نسبت کنتراست تصویر آنها به معنای واقعی بی‌نهایت است. مدیریت رنگ‌ها و تنظیم خودکار روشنایی صفحه‌نمایش هردو گوشی در بین پرچم‌دارهای رقیب بی‌نظیر هستند. روشنایی و کنتراست تصویر گلکسی اس 7 و اس 7 اج در محیط‌های پرنور و در معرض تابش مستقیم نور خورشید، بهترین امتیاز ممکن در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را کسب کردند. صفحه‌نمایش‌های این دو پرچم‌دار گذشته از همه برتری‌های فنی، دارای ویژگی‌های کاربردی جذابی هستند؛ به‌عنوان‌مثال کاربران این گوشی‌ها می‌توانند حتی با عینک آفتابی پولاروید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند. ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن نیز به افزایش محبوبیت این دو پرچمدار کمک زیادی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات