مارک زاکربرگ: واقعیت مجازی شبکه اجتماعی آیندگان خواهد بود

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ در جریان مراسم رسمی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل به روی صحنه آمد و حاضران در سالن را شگفت‌زده کرد. حضور موسس فیسبوک در مراسم رونمایی از گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، بیشتر برای توضیح در مورد پلتفرم واقعیت مجازی و قابلیت‌های اجتماعی آن بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

واقعیت مجازی یکی از فناوری‌های جدید دنیای گجت‌ها به شمار می‌رود که در MWC ۲۰۱۶ بسیار به آن پرداخته شده است. شرکت‌های مختلف محصولات و ایده‌های جدید خود را برای بهبود این پلتفرم عرضه کرده‌اند. مارک زاکربرگ به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ پروژه‌های واقعیت مجازی، در مراسم رسمی سامسونگ برای معرفی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج حضور داشت تا در مورد این پلتفرم نوظهور و محبوب، توضیحاتی ارائه کند.

موسس فیسبوک از سال ۲۰۱۴ با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در پروژه آکیولس و همکاری با سامسونگ در ساخت هدست واقعیت مجازی Gear VR به طور رسمی وارد عرصه واقعیت مجازی شد. اما در مراسم امسال سامسونگ در کنگره جهانی موبایل اتفاق جالبی رخ داد و او دقیقا بعد از این که حاضران هدست‌های واقعیت مجازی خود را از روی چشمانشان برداشتند بر روی صحنه حاضر شد تا در مورد این پلتفرم توضیحاتی ارائه کند.

از نظر زاکربرگ، واقعیت مجازی اجتماعی‌ترین پلتفرم موجود است. او می‌گوید:

دنیای ما به سمتی می‌رود که در آن هر کسی می‌تواند تجربیات لذت‌بخش خود را مانند واقعیت به اشتراک بگذارد. هر فردی می‌تواند از اطراف خود فیلم‌های با کیفیت ضبط کند و به گونه‌ای آنها را به اشتراک بگذارد که شما تصور کنید واقعا در آن مکان قرار دارید. تصور کنید هرگاه که اراده کنید می‌توانید در کنار دوستانتان به طور مجازی به تفریح و گشت و گذار بپردازید. این پلتفرم در حال پیشرفت و همه‌گیر شدن است. به همین خاطر است که فیسبوک سرمایه و زمان زیادی را برای به تکامل رساندن واقعیت مجازی هزینه می‌کند.

فیسبوک تیم‌هایی از متخصصان را در کنار یکدیگر جمع کرده است تا علاوه بر مطالعه و پیشرفت پلتفرم واقعیت مجازی در همه ابعاد، در طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و امکانات به اشتراک گذاری محتواهای واقعیت مجازی فعالیت کنند. شرکت‌های مختلف مانند سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و حتی آلکاتل نیز امسال در کنگره جهانی موبایل، محصولاتی مانند دوربین‌های ۳۶۰ درجه و هدست‌های واقعیت مجازی با قیمت‌های مناسب عرضه کرده‌اند که نشان‌دهنده همه‌گیر شدن این پلتفرم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات