ماهواره‌ی با ظرفیت ترابیتی ViaSat، اینترنت سریع‌تری را به ارمغان می‌آورد

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
اینترنت ماهواره‌ای مشروط به این که سرعت کم و پینگ افتضاح آن را به جان بخرید، راهکاری مناسب برای کاربرانی است که امکان استفاده از اینترنت‌های کابلی و سلولی را در اختیار ندارند. جدیدترین رده‌ی ماهواره‌های با ظرفیت بالای شرکت ویاست، نوید افزایش سرعت اینترنت ماهواره‌ای را به کاربران می‌دهند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 استفاده از اینترنت ماهواره‌ای به جای اینترنت کابلی و سلولی در مناطق محروم و غیرقابل دسترس، با وجود سرعت بسیار پایین و پینگ (Ping) نامناسب، برترین گزینه‌ی موجود روی میز است! آخرین و جدیدترین رده از ماهواره‌های شرکت ویاست (ViaSat) به لطف ظرفیت بالای خود نسبت به راهکارهای ترکیبی موجود، نوید رفع مشکل پایین بودن سرعت اینترنت ماهواره‌ای را به کاربران کره‌ی زمین می‌دهند.

این شرکت در نظر دارد که با استفاده از ماهواره‌ی با ظرفیت بالای ویاست 3 که سومین بخش از گروه سه‌تایی ماهواره‌های ویاست 1 و ویاست 2 است، اینترنت ماهواره‌ای با سرعت بالا را در اختیار بیش‌تر کاربران روستایی، کارکنان موجود در سکوهای نفتی و مسافران هواپیما قرار دهد.

مجموع سیستم ویاست 3 از سه ماهواره‌ی ساخت شرکت ویاست و بویینگ برای متصل کردن مصرف‌کنندگان به اینترنت بر روی امواج باند Ku (دارای بازه‌ی فرکانسی ۱۲ تا ۱۸ گیگاهرتزی) استفاده می‌کند. هر یک از سه ماهواره‌ی موجود، دارای توان عملیاتی یک ترابیتی (۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای) خواهد بود که باید میانگین سرعتی معادل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای را برای کاربران روی زمین به ارمغان بیاورد.

ماهواره‌ی ویاست پیش از این صدها هزار از مصرف‌کننده‌های برخی از خطوط هوایی را تحت پوشش خود قرار داده است. ماهواره‌های با ظرفیت ترابیتی ویاست نسبت به ماهواره‌های قبلی خود که دارای توان عملیاتی حداکثر ۱۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای بودند، وضع کنونی را تا حد بسیار زیادی بهبود خواهد بخشید.

نظر شما عزیزان در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات