مشخصات فنی شیائومی می 5 فاش شد

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هوشمند شیائومی می 5 تا چند روز دیگر در تاریخ ۲۴ فوریه یعنی ۵ اسفند، به‌طور رسمی معرفی می‌شود. تاکنون اطلاعات مختلفی از پرچم‌دار امسال شیائومی منتشر شده و اکثر آن‌ها نیز توسط کمپانی سازنده تأیید شده‌اند. به‌تازگی تصاویری که گفته می‌شود مربوط به اسلایدهای مراسم معرفی Mi ۵ است در فضای اینترنت منتشر شده‌اند.
تبلیغات

شیائومی می ۵، جدیدترین محصول کمپانی چینی شیائومی است که لقب پرچم‌دار ۲۰۱۶ این شرکت را یدک می‌کشد. این گوشی هوشمند تا چند روز دیگر در تاریخ ۲۴ فوریه یعنی ۵ اسفند در نمایشگاه MWC ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد. هر ساله در فواصل زمانی مختلف، اطلاعاتی در مورد پرچمداران شرکت‌های بزرگ قبل از عرضه رسمی آن‌ها فاش می‌شود. شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست و اطلاعات پرچم‌دار ۲۰۱۶ آن، چندی است که در فضای اینترنت منتشر شده است. طبق اخبار قبلی، Xiaomi Mi۵ از صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD بهره می‌برد و پردازنده آن، Snapdragon ۸۲۰ با معماری ۶۴ بیتی خواهد بود. همچنین این گوشی از دو سیم‌کارت هم‌زمان پشتیبانی خواهد کرد. اینها اطلاعاتی هستند که تاکنون در مورد Mi ۵ توط شیائومی تأیید شده‌اند.

اما به‌تازگی تصاویری در فضای اینترنت منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به مراسم رونمایی این محصول است. این تصاویر که احتمالا اسلایدهای معرفی گوشی می ۵ هستند، اطلاعات کامل‌تری از این محصول در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همان‌طور که در تصاویر مشخص است، اندازه صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند، ۵.۲ اینچ خواهد بود و با توجه به رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ آن، باید انتظار کیفیت FullHd از این نمایشگر داشته باشیم. شیائومی می ۵ در دو نسخه عرضه خواهد شد. یک نسخه با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و نسخه دیگر با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت. طبق تصاویر منتشر شده، پرچم‌دار ۲۰۱۶ شیائومی از کارت حافظه نیز پشتیبانی خواهد کرد. نکته دیگر بهره‌مندی این محصول از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و باتری ۲۹۱۰ میلی‌آمپری است. دوربین پشتی این گوشی دارای لنز ۲۶ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن از نوع اولتراپیکسل با دقت ۴ مگاپیکسل خواهد بود. تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، پشتیبانی از NFC و شبکه ۴G، درگاه USB C و درگاه مادون قرمز، از دیگر امکانات این گوشی هوشمند هستند. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ابعاد این محصول ۱۴۴.۳*۷۰.۲*۶.۳۵ میلی‌متر خواهد بود.

پشتیبانی از NFC
مشخصات پردازنده گرافیکی
Snapdragon 820
دو مدل با رم ۳ و ۴ گیگابایتی
پورت USB C
ابعاد شیائومی Mi۵
مشخصات دوربین 26 مگاپیکسلی
صفحه نمایش 1080P

تصاویر منتشر شده اطلاعات دقیقی از گوشی شیائومی Mi۵ در اختیار کاربران قرار داده‌اند. البته هیچ‌یک از این اطلاعات قابل تأیید نیست و ممکن است از طرف شرکت سازنده تکذیب شوند. به هرحال باید منتظر کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ بارسلون باشیم تا اطلاعات کامل و دقیق را در مراسم رونمایی شیائومی می 5 مشاهده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات