دفاع مدیر عامل گوگل از تیم کوک در رابطه با هک کردن آیفون‌ ها

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
ساندار پیچای، مدیرعامل هندی تبار گوگل، در اظهار نظر جدید توییتری خود درباره‌ی اختلاف بین FBI و اپل در قضیه‌ی رمزگذاری، به دفاع از اپل و مدیرعامل این شرکت پرداخته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 چند روز پیش دادگاهی در امریکا به درخواست FBI رای به باز کردن قفل آیفون یک تروریست توسط اپل داده بود. تیم کوک در نامه‌ای سرگشاده‌، دستور دادگاه به شکستن قفل آیفون را «اقدامی بی سابقه که امنیت کاربران اپل را تهدید خواهد کرد» خوانده بود. به عقیده‌ی کارشناسان، نبرد اپل و FBI می‌تواند آینده‌ی رمزگذاری (encryption) را تغییر دهد.

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل با «مهم» خواندن نامه‌ی اخیر تیم کوک، به دفاع از مدیر عامل اپل پرداخته است. پیچای عقیده دارد دستور دادگاه به شکستن قفل آیفون تروریست‌ها توسط اپل می‌تواند به الگوی بدی تبدیل شود. گوگل هم در سیستم عامل اندروید از شیوه‌های رمزگذاری خودش برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند.

پیچای در توییتی ۵ قسمتی نظر خود در مورد مناقشه‌ی اخیر بین FBI و اپل را اینگونه توضیح می‌دهد:

ما محصولات امنی می‌سازیم تا از اطلاعات کاربران محافظت کنیم و تنها بر اساس دستورات قانونی اجازه‌ی دسترسی به بعضی اطلاعات را خواهیم داد. این موضوع، با مجبور کردن یک شرکت به هک کردن دستگاه یکی از مشتریانش کاملاً متفاوت است. وادار کردن شرکت‌ها به هک کردن کاربران، حریم خصوصی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.
توییت ساندار پیچای

تیم کوک در نامه‌ی خود نوشته بود:

در این بازه‌ی زمانی، احتیاج است تا یک بحث عمومی در این زمینه به راه بیفتد. ما می‌خواهیم مشتریان‌مان و مردم در سرتاسر کشور از خطری که پیش روی آن‌ها است آگاه باشند.

پیچای هم با اشاره به این بخش از سخنان تیم کوک گفته است که آماده‌ی یک بحث آزاد و سازنده درباره‌ی این موضوع مهم است.

پیش از این ادوارد اسنودن در توییتی نوشته بود که منازعه‌ی اخیر اپل و اف‌بی‌آی، یکی از مهم‌ترین پرونده‌های دنیای تکنولوژی در ده سال اخیر است و گوگل با سکوت خود در این باره، سمت دولت را گرفته است، نه مردم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا بهتر است اپل با FBI همکاری کرده و آیفون‌های تروریست‌ها را هک کند، و یا آن طور که تیم کوک معتقد است این کار می‌تواند به یک عادت خطرناک برای دولت‌ها تبدیل شده و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات