مک بوک‌ های اپل سهمی حدودا ۱۰ درصدی از بازار را بدست آورده‌‌اند

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
وقتی صحبت از کامپیوتر‌های شخصی به میان می‌آید، نمی‌توان سهم زیادی به محصولات اپل اختصاص داد. با این حال بر پایه‌ی گزارش‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۵ اپل توانسته با مک‌بوک‌های خود بیشتر از ۱۰ درصد سهم بازار را بدست آورد.
تبلیغات

 در سال ۲۰۱۵ اپل با لپ‌تاپ‌های مک‌بوک توانسته ۱۰.۳۴ درصد از سهم بازار را بدست آورد و به عنوان‌ چهارمین شرکت تولید‌کننده‌ی بزرگ لپ‌تاپ‌ در بازار شناخته شود. در شرایطی که تقاضا برای خرید رایانه‌های شخصی رو به افول رفته، اپل با پشت سر گذاشتن ایسوس و ایسر فروش بالایی را به مک‌بوک‌های خود اختصاص داده است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ تنها ۹.۳ درصد از فروش بازار را بدست آورده بود.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط TrendForce در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۶۴ میلیون لپ‌تاپ توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده که در مقایسه با عدد ۱۷۵ میلیون سال ۲۰۱۴ کاهش زیادی را از خود نشان می‌دهد. در همین سال کمپانی‌های اچ‌پی و لنوو با سهمی حدود ۲۰ درصد به عنوان دو شرکت بزرگ دنیای رایانه‌های شخصی معرفی شده‌اند.

نویسنده‌های گزارش پیش‌بینی خود از بازار سال ۲۰۱۶ را نیز ارائه داده‌اند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود دو شرکت اچ‌پی و لنوو همچنان سهم بالای خود از بازار را حفظ کنند و ایسوس رتبه‌ی خود را از اپل پس بگیرد. انتظار می‌رود مک‌بوک‌های اپل سهمی حدود ۱۰.۳ درصدی از ۱۵۹ میلیون لپ‌تاپ تولیدی در سال ۲۰۱۶ را داشته باشند.    

سهم بازار شرکت های تولید کننده لپ تاپ ۲۰۱۵
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات