لاین پشتیبانی از سرویس MixRadio را متوقف می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
اگر از کاربران قدیمی ویندوزفون بوده باشید، حتماً اپلیکیشن MixRadio را بخاطر دارید. این اپلیکیشن که زمانی متعلق به نوکیا بود، پس از خرید آن شرکت توسط مایکروسافت به لاین فروخته شد. حالا لاین یک سال پس از خرید این اپلیکیشن قصد دارد آن را برای همیشه متوقف کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اپلیکیشن MixRadio که زمانی پخش کننده‌ی اصلی موسیقی در گوشی‌های ویندوزفونی نوکیا محسوب می‌شد، به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. MixRadio که در واقع سرویسی برای استریم موسیقی (مانند پاندورا) است، در دسامبر ۲۰۱۴ توسط شرکت ژاپنی لاین از مایکروسافت خریداری شده بود. لاین می‌گوید دلیل تصمیم به توقفاین سرویس، عدم توانایی رقابت در بازار استریم موسیقی است.

میکس رادیو بر روی لومیا

در حالی که حتی سرویس‌های مشهوری مانند اسپاتیفای هم شرایط سختی برای رقابت دارند و از سوی رقبای کوچک و بزرگی مثل Apple Music تهدید می‌شوند، MixRadio استراتژی نامناسبی را برای درآمدزایی در نظر گرفته بود. ایستگاه‌های رادیویی موسیقی رایگان، قابلیت ذخیره، دسترسی آفلاین و تمرکز فقط بر روی پلتفرم‌های موبایل از جمله دلایل شکست MixRadio به شمار می‌رود.

البته بسته شدن این سرویس تنها به دلایل مالی محدود نمی‌شود؛ بلکه لاین می‌گوید «اولویت‌های شرکت» نیز در این تصمیم‌گیری تاثیر داشته است. در ماه ژوئن سال گذشته، تاکشی ایدزاوا، مدیرعامل این شرکت، اذعان کرده بود که بعد از سال‌ها تلاش برای جذب کاربران از سراسر دنیا، لاین اولویت خود را تغییر داده و بر روی جذب کاربران آسیایی تمرکز خواهد کرد. هرچند لاین ۲۱۵ میلیون کاربر فعال دارد، اما ۶۵ درصد از این تعداد کاربران تنها در چهار کشور ژاپن، تایوان، تایلند و اندونزی ساکن هستند. شرکت لاین برای مشتریان خود در این کشورها سرویس‌هایی محلی‌ مانند اپلیکیشن تاکسی توسعه داده است. به همین دلیل است که علیرغم متوقف شدن فعالیت لاین در سطح جهانی، این اپلیکیشن همچنان در دسترس کاربران ژاپن و تایلند خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات