کسب ۹۱ درصد از سود حوزه گوشی های هوشمند توسط اپل در سال ۲۰۱۵

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
بی‌شک اپل را باید یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری خواند که بخش بزرگی از درآمد کسب شده در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند را از آن خود می‌کند. وب‌سایت فورچون در مطلبی به بررسی سهم اپل از عرضه و سود گوشی‌های هوشمند پرداخته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت فورچون با انتشار گزارشی، به بررسی سهم اپل از عرضه و درآمد کسب شده در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پرداخته است. همانطور که می‌دانید، اپل همچون سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، طیف گسترده‌ای از محصولات در حوزه‌ی تلفن را روانه‌ی بازار نکرده و تنها آیفون را به عنوان یک پرچمدار معرفی می‌کند که البته این گوشی نیز طی سال‌های پس از عرضه هر سال با بهبود فروش، رکوردهای پیشین ثبت شده را بهتر کرده است. برای مثال می‌توان به فصل طلایی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی اشاره کرد که اپل موفق شده بیش از ۷۴ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند؛ هرچند بسیاری از گمانه‌ها پایان عصر درخشان فروش آیفون را پیش‌بینی می‌کنند.

فارغ از تمام گمانه‌زنی‌های انجام شده در خصوص کاهش فروش آیفون در فصل‌های آینده، در ادامه به بررسی سهم عرضه و سهم این کمپانی از سود کل حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم. فورچون دو نمودار را برای نمایش میزان سهم اپل تهیه کرده که یکی مربوط به سهم این کمپانی از مجموع گوشی‌های عرضه شده در بازار و دیگری مربوط به سهم این کمپانی از مجموع سود کسب شده است.

سهم آیفون از بازار و میزان سود کسب شده

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، اپل بیش از ۱۷.۲ درصد از گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار در سال ۲۰۱۵ میلادی را تصاحب کرده است؛ حال آنکه بیش از ۹۱ درصد سود کسب شده در بازار گوشی‌های هوشمند به این کمپانی تعلق گرفته است. سامسونگ به عنوان نزدیک‌ترین رقیب به اپل بیش از ۲۳.۹ درصد از بازار را در اختیار دارد؛ در حالی که ۱۴ درصد از سود کسب شده توسط کمپانی متعلق به کره‌ای‌ها است.

مایکل واکلی، تحلیل‌گر موسسه‌ی کاناکورد جینیوتی، که اطلاعات نمایش داده شده در نمودارهای بالا برگرفته از داده‌های جمع‌آوری شده توسط وی است، وضعیت اپل در سال‌های اخیر را تحت نظر گرفته است. همانطور که در نمودارهای بالا مشاهده می‌کنید، آمارهای مربوط به چندین کمپانی بزرگ در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند گردآوری شده است. البته این اطلاعات مربوط به شماری از کمپانی‌های چینی نمی‌شود؛ چراکه اطلاعاتی از میزان سود کسب شده توسط این کمپانی‌ها در دسترس نیست.

با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به روشنی دید که مجموع سود کسب شده توسط دو کمپانی اپل و سامسونگ به بیش از ۱۰۵ درصد می‌رسد؛ دلیل این موضوع، ضرردهی بسیاری از رقبایی است که در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنند.

باید دید که در سال جاری میلادی که بسیاری از فروش پایین آیفون‌های اپل سخن می‌گویند، آمارها به چه ترتیب برای کاپرتینویی‌ها تغییر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات