استیو بالمر: مایکروسافت باید مسیر درستی را در بخش گوشی‌های هوشمند دنبال کند

یک‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
بدون هیچ سوالی برای ما روشن است که صنعت گوشی‌های هوشمند مایکروسافت بدون تمرکز دقیق و خاصی به جلو می‌رود. بالمر، مدیر عامل سابق غول نرم‌افزاری دنیا هم حالا به این نکته اشاره کرده که صنعت گوشی‌های هوشمند مایکروسافت باید راه مناسب و صحیح را پیدا کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بالمر این روزها دغدغه‌های متفاوتی نسبت به روز‌های مدیرعاملی مایکروسافت دارد و در حال حاضر سرپرستی یکی از تیم‌های بسکتبال آمریکا را برعهده گرفته است، اما هنوز هم به مایکروسافت توجه ویژه‌ای دارد و عملکرد این کمپانی را با دقت دنبال می‌کند.

در زمان بالمر ردموندی‌ها شرکت پرسابقه نوکیا را به گمان‌ اینکه می‌توانند به روند توسعه صنعت گوشی‌های هوشمند خود سرعت ببخشند، خریداری کردند اما حالا داشته‌های نوکیا هم نمی‌تواند به مایکروسافت در بخش‌ گوشی‌های موبایل کمک کند. بالمر خطاب به ساتیا نادلا گفته که باید «مسیری مشخصی» را در بخش گوشی‌های موبایل دنبال کند.

در حال حاضر بسیاری معتقدند که نادلا، مدیر عامل و پانوز پانای، مدیر بخش سرفیس در تلاش هستند تا تمرکز بیشتری روی گوشی‌ هوشمند سرفیس داشته باشند. گفته می‌شود سرفیس‌فون در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ رسما رونمایی خواهد شد.

استیو بالمر می‌گوید:

کمپانی (مایکروسافت) باید مسیر ترسیم شده‌ای در کسب و کار موبایل دنبال کند. من در آن زمان مجبور بودم شرکت را در یک مسیر صحیح قرار دهم، هیئت مدیره تصمیم گرفت که راه درست، خریدن نوکیا است و این ماجرا قبل از این بود که من خروج از شرکت را اعلام کنم. ساتیا تغییرات زیادی ایجاد کرد، اما به یک مسیر صحیح و شفاف برای آینده نیاز دارد. با این حال مطمئنم که وی این راه را پیدا خواهد کرد.

گزارش‌هایی که از سال پیش میلادی منتشر شدند، همگی حاکی از آن بودند که مایکروسافت با سرفیس فون توجه زیادی به مشخصات فنی نخواهد داشت و تمرکز بیشتر روی بهره‌وری گوشی خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات