بعد از تنها دو روز، اپل عنوان باارزش‌ترین کمپانی را از آلفابت پس گرفت

پنج‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تنها دو روز قبل بود که آلفابت با ارائه‌ی گزارش مالی خود، به باارزش‌ترین شرکت نیز تبدیل شد اما حالا پس از گذشت ۴۸ ساعت با افت سهام دوباره‌ی آلفابت، اپل این جایگاه را از شرکت مادر گوگل پس گرفته و حالا بار دیگر باارزش‌ترین شرکت دنیا است.
تبلیغات

با ارائه‌ی گزارش مالی آلفابت سهام این شرکت به سرعت، ۸ درصد رشد کرده و به بالای ۸۰۰ دلار رسید. بالا رفتن ارزش سهام باعث شد که ارزش کلی شرکت نیز به بالای ۵۴۰ میلیارد دلار برسد. این رشد ارزش به معنای تبدیل شدن آلفابت به ارزشمندترین کمپانی بود اما پس از تنها دو روز سهام آلفابت به حالت قبلی برگشته و حالا بار دیگر اپل باارزش‌ترین کمپانی دنیا است.

پس از بسته شدن بازار بورس در روز گذشته سهام آلفابت به ۷۲۶.۹۵ دلار رسیده بود که کاهش ۴.۹۳ درصدی را نشان می‌داد و به معنای ارزش ۴۹۹.۹۴ میلیارد دلاری این شرکت بود. ار طرفی دیگر سهام اپل با رشد ۱.۹۸ درصدی به ۹۶.۳۵ دلار رسید که به معنای رسیدن ارزش اپل به ۵۳۴.۲۲ میلیارد دلار بود.

اپل در سال ۲۰۱۱ و پس از گذر از اکسون موبایل به باارزش‌ترین کمپانی در دنیا تبدیل شده بود.

افت ارزش سهام آلفابت بی‌ارتباط با افت سهام سایر شرکت‌ها نبوده است. یاهو، تسلا، نت‌فلیکس و آمازون نیز دیروز با افت ارزش سهام روبرو شدند.

البته شاید این آخرین باری نباشد که آلفابت و اپل جای خود را در صدر باارزش‌ترین کمپانی‌ها عوض می کنند اما با توجه به این که دو شرکت به تازگی گزارش مالی خود را ارائه داده‌اند، تا سه ماه آینده بعید به نظر می‌رسد که اپل از جایگاه کنونی خود پایین‌تر بیاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات