مایکروسافت ۲.۵ میلیون دستگاه سرفیس فصل آخر ۲۰۱۵ فروخت

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با عرضه‌ی دستگاه‌های سرفیس‌، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و توانست میزان فروش خود را به رقمی بالاتر از پیش‌بینی‌ها برساند. مایکروسافت در طول سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه سرفیس به فروش رساند.
تبلیغات

معمولا زمانی که شرکت‌های بزرگ آمار دقیق فروش محصولات خود را بیان نمی‌کنند، نشان از این دارد که دستگاه مربوطه فروش خوبی نداشته اما باید گفت که هر چند مایکروسافت از اعلام تعداد دقیق فروش تبلت‌های دو منظوره‌ی خود سر باز زده، اما این محصولات فروشی فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.

مایکروسافت در ارائه‌ی گزارش مالی خود تنها به اعلام چند عدد بسنده کرد و آمار دقیق فروش تبلت‌های دو منظوره‌ی سرفیس خود را اعلام نکرد. در حالی که فروش تبلت‌ها روندی رو به افول دارد، ردموندی‌ها توانسته‌اند ۲.۵ میلیون دستگاه از سرفیس‌های خود را در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ به فروش برسانند.

بنابر گفته‌ی منبعی آگاه در زنجیره‌ی تامین قطعات محصولات مایکروسافت، این شرکت از سرفیس‌های خود در سال ۲۰۱۵ حدود ۶ میلیون دستگاه فروخته که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها است. این در حالی است که تحلیل‌گران انتظار فروش ۴ میلیون دستگاه را داشتند که مایکروسافت توانسته این مقدار را با اختلاف پشت سر بگذارد.

اگرچه این منبع شاید چندان هم معتبر نباشد اما سیر صعودی فروش سرفیس‌های مایکروسافت امری واضح و اجتناب ناپذیر است. این در حالی است که موسسه‌ی IDC خبر از فروش ۱.۶ میلیونی برای سرفیس‌ها داده بود و ادعا می‌کرد که اپل با فروش ۲ میلیون آیپد پرو در فصل آخر سال ۲۰۱۵ توانسته گوی سبقت را از مایکروسافت برباید، اما اگر عدد جدید اعلام شده را ملاک قرار دهیم مشخص می‌شود که فروش سرفیس‌ها بیشتر از آیپد پرو بوده است.

پیش‌بینی‌ها خبر از رشد ۳۰ درصدی و رسیدن به فروش ۸ میلیون سرفیس در سال ۲۰۱۶ می‌دهند. برای به وقوع پیوستن این اتفاق لازم است که مایکروسافت سرفیس‌های جدید خود را در این سال معرفی کند. این منبع آگاه خاطر نشان کرده که توسعه‌ی محصولات جدید از هم اکنون آغاز شده است.

باید منتظر ماند و دید مایکروسافت و محصولاتش سال ۲۰۱۶ را چگونه سپری خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات