خودروهای هوشمند روزانه ۳ میلیون کیلومتر بصورت شبیه سازی شده می‌پیمایند

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل یکی از اولین کمپانی‌هایی است که تحقیقات خود را در زمینه‌ی خودروهای هوشمند آغاز کرده است. خودروهای این کمپانی در ۶ ماه اخیر ۱.۴ میلیون کیلومتر را در واقعیت طی کرده‌‌اند، حال آنکه خودروهای هوشمند کمپانی بصورت شبیه سازی شده روزانه بیش از ۳ میلیون کیلومتر طی می‌کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط گوگل در مورد خودروهای هوشمند این کمپانی، بیش از ۱.۴ میلیون کیلومتر در طول ۶ ماه اخیر توسط این خودروها در جاده‌های واقعی طی شده است. اما در صورتی که نگاهی به مسافت طی شده توسط این خودروها در حالت شبیه سازی شده داشته باشیم، به نظر می‌رسد که خودروهای گوگل چندان در دنیای واقعی فعال نیستند.

گوگل در گزارش ماهیانه‌ی خود برای خودروهای هوشمندش، به این موضوع اشاره کرده که شبیه سازهای این کمپانی بیش از ۳ میلیون کیلومتر بصورت روزانه طی می‌کنند. اما این شبیه سازها چه کاربردی دارند؟ غول جستجو به این موضوع اشاره کرده که سنسور‌های مورد استفاده در خودروهای هوشمند این کمپانی برای در اختیار قرار دادن بهترین تجربه‌ی رانندگی، در حالت شبیه‌سازی بیش از ۳ میلیون کیلومتر در هر نسخه‌ی جدید نرم‌افزار، طی می‌کنند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که پس از هر بار ارائه‌ی نسخه‌ی جدید از نرم‌افزار مورد استفاده، خودروهای هوشمند گوگل بصورت شبیه سازی شده کل مسیر را طی می‌کنند تا تغییرات ایجاد شده مورد آزمایش قرار گیرند.

برای مثال متخصصان گوگل برای بهبود تجربه‌ی گردش به چپ در خودروی هوشمند خود به گونه‌ای که سرنشینان احساس راحتی بیشتری داشته باشند، نرم‌افزار را براساس زاویه‌ی جاده‌ای که خودرو باید از آن عبور کند، تغییر داده و در واقع بهبود می‌بخشند. برای آزمایش تاثیر تغییرات نرم‌افزاری صورت گرفته، تمام تاریخچه‌ی مسیرهای پیموده شده توسط خودروهای هوشمند که بیش از ۳ میلیون کیلومتر است، بصورت شبیه سازی شده طی می‌شود تا از بهبود گردش به چپ اطمینان حاصل شود.

اطلاعات ارائه شده از طی شدن بیش از ۳ میلیون کیلومتر مسیر بصورت شبیه سازی شده حکایت می‌کنند که این موضوع نیازمند قدرت پردازشی بسیار بالایی است.

شبیه‌ساز مورد استفاده توسط گوگل باعث شده تا متخصصان گوگل به اشتباهات صورت گرفته توسط خودرو نیز پی برده و آن‌ها را اصلاح کنند. برای مثال هر بار که راننده‌ی خودرو مجبور شده تا کنترل خودرو را به منظور پیشگیری از ایجاد حادثه در دست بگیرد، متخصصان با شبیه سازی شرایط با استفاده از داده‌های برگرفته از سنسور های موجود به رانندگی بصورت هوشمند در شبیه ساز ادامه داده و دلیل ادامه‌ی مسیر با وجود خطر را یافته و مشکل موجود را از طریق نرم‌افزار حل کرده‌اند.

به طور حتم شبیه سازها را نباید تنها دلیلی برای بهبود شرایط رانندگی با استفاده از خودروهای هوشمند خواند، بلکه این ابزارها تولیدکنندگان را در بخشی از فرآیند توسعه یاری می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات