هندوستان در پی ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان است

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
استفاده از انرژی‌های پاک، مخصوصاً پنل‌های خورشیدی به‌منظور تولید الکتریسیته این روزها طرفداران بسیاری یافته است. علی‌رغم وجود موانع متعدد، بسیاری از کشورها درصدد راه‌اندازی چنین نیروگاه‌هایی هستند. کشور هندوستان نیز در این راستا در پی ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور روی آب است.
تبلیغات

نیروگاه‌های خورشیدی برای ساخت نیازمند وجود سه فاکتور اساسی هستند که شامل نورخورشید، پنل‌های خورشیدی و زمین‌های مسطح و بزرگ هستند. در کشورهایی چون هندوستان با جمعیت فراوان، زمین به‌‌عنوان یکی از ارزشمندترین منابع مطرح است، از این‌رو امکان استفاده از  سایر گزینه‌ها بسیار کاربردی است؛ این کشور با تبعیت از ژاپن که تصویر نیروگاه خورشیدی آن را در بالا مشاهده می‌کنید، اقدام به ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان کرده است. ساخت این نیروگاه علاوه بر یاری رساندن در جهت ذخیره‌ی منابع خاکی، منجر به تاثیر کمتر در زمینه‌ی تبخیر آب خواهد شد.

این پروژه حاصل همکاری کمپانی ملی انرژی‌های هیدروالکتریک هندوستان با کالج انرژی‌های کلکته در زمینه‌ی ساخت یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی شناور روی آب است.  پیش از آغاز ساخت این پروژه‌ی عظیم، ابتدا یک نیروگاه کوچک در دریاچه‌ی Kerala ساخته خواهد شد که انتظار می‌رود نیرویی به‌اندازه‌ی 12 کیلووات را در اختیار کاربران قرار دهد.

به امید روزی که ما نیز بتوانیم از این انرژی غنی و پاک در کشورمان نیز استفاده کنیم و بخش قابل ملاحظه‌ای از برق مورد نیاز کشور را از انرژی خورشیدی تامین کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات