انتشار تصویر منتسب به Gear VR، هدست واقعیت مجازی سامسونگ

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در سال‌های گذشته مفاهیم جدیدی وارد دنیای گجت‌ها شده که یکی از آن‌ها هدست‌های واقعیت مجازی است. براساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت SamMobile، کمپانی سامسونگ نیز برای معرفی یکی از این محصولات در IFA 2014 آماده می‌شود و به‌نظر می‌رسد، تصویر فوق متعلق به Gear VR است که این کمپانی معرفی خواهد نمود.
تبلیغات

انگجت با تایید رندر منتسب به Gear VR آن را شبیه به محصولی عنوان کرده که منابع نزدیک آن را از نزدیک مشاهده کرده‌اند و قرار است تا سامسونگ در نمایشگاه IFA 2014 به بازار معرفی خواهد کرد؛ از این‌رو این تصویر نه خود محصول بلکه تاحدودی شبیه به محصول نهایی است. حال برای تصدیق شباهت تصاویر با نمونه‌ی معرفی شده، باید به انتظار بنشینیم تا این محصول روانه‌ی بازار گردد.

سامسونگ Gear VR را برای ترکیب با تلفن‌های‌هوشمند این کمپانی روانه‌ی بازار کرده است، بطوریکه می‌توان تلفن‌هوشمند را از  طریق پورت USB به هدست متصل کرده و از آن به‌عنوان صفحه‌ی نمایش بهره برد. هرچند سخت‌افزار این هدست توسط سامسونگ توسعه داده شده، اما نرم‌افزار آن توسط رقیب و شناخته‌شده‌ترین بازیگر در این عرصه، آکیولس راهی Gear VR شده است. صفحه‌ی نمایش تنها موردی نیست که از تلفن‌هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه Gear VR پردازنده و سنسورهای تلفن‌هوشمند را نیز در این هدست بکار می‌گیرد.

همچون سایر محصولات تولید شده توسط سامسونگ که در شاخه گجت‌های پوشیدنی جای می‌‌گیرند، این محصول نیز نام Gear را به خود می‌گیرد که استفاده از VR به منزله‌ی تعلق آن به دنیای واقعیت مجازی است. همچنین از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به قابلیت استفاده از دوربین پشتی تلفن‌هوشمند اشاره کرد که در صورت لزوم کاربر را از وقایع دنیای بیرون مطلع خواهد کرد و لزومی به خارج کردن هدست از روی سر نخواهید داشت.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ مدت کوتاهی پس از معرفی این محصول در IFA 2014، کیت مخصوص به توسعه‌دهندگان را منتشر خواهد کرد که کمی پیش‌تر از اولین کنفرانس توسعه‌‌دهندگان آکیولس خواهد بود که رقابت در مورد توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها و جذب توسعه‌دهندگان را شدیدتر خواهد کرد. البته باید تا زمان معرفی رسمی این ابزار به انتظار بنشینیم و منتظر انتشار اخبار بیشتری در این مورد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات