نفس راحت برای اچ‌تی‌سی: کمپانی تایوانی به سوددهی بازگشت

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد دوران سیاه برای HTC به پایان رسیده باشد. این تولیدکننده‌ی تایوانی گزارش سود خالص پیش از کسر مالیات در سه‌ماهه‌ی دوم سال را ارائه کرده که حکایت از به سود رسیدن HTC دارد.
تبلیغات

 مدت زیادی از آخرین سوددهی HTC می‌گذرد، این کمپانی چند فصل پشت سر هم را با ضرر به پایان رساند، اما به نظر می‌رسد پس از یک سال سخت‌کوشی، در سه‌ماهه‌ی دوم امسال، این کمپانی سرانجام به جای ضرر، سود کرده است. گزارش حسابرسی نشده‌ی سه‌ماهه گذشته‌ی HTC، نشان‌دهنده‌ی سود کم 2.26 میلیارد دلار تایوان (75 میلیون دلار) است که از درآمد کلی 65 میلیارد دلار تایوان (2.17 میلیارد دلار) بدست آمده است. این رقم در حقیقت کمتر از چیزی است که اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی دوم سال پیش بدست آورد، اما به لطف مجموعه‌ای از سیاست‌های کاهش قیمت که اچ‌تی‌سی اعمال کرد در نهایت شاهد 80 درصد رشد در سود خالص این شرکت هستیم.

Screenshot from 2014-07-04 135534

پرچمدار اندرویدی امسال اچ‌تی‌سی یعنی One M8، از نظر بسیاری منتقدان خوش‌ساخت‌ترین و زیباترین گوشی هوشمند ارائه شده به بازار است و مسلما این دستگاه نقش تعیین کننده‌ای در تثبیت موفقیت مالی کمپانی تایوانی داشته است. با این وجود ارقام ارائه شده همچنان در سطحی نیستند که اطمینان بخش ثبات در آینده‌ی این شرکت باشند و اچ‌تی‌سی همچنان تحت فشار است. ممکن است این درآمد با فروکش کردن تب خرید پرچمداران امسال به سرعت افت کرده و کمپانی را به سر جای اول خود بازگرداند. درتحلیلی که در وال‌استریت ژورنال منتشر شده چنین پیش‌بینی شده است که نتایج مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم اچ‌تی‌سی نقطه اوج درآمدی این شرکت محسوب می‌گردد همانگونه که طی دو سال گذشته نیز با حالت مشابهی روبرو بوده‌ایم. بر همین اساس در صورتی که اچ‌تی‌سی در پاییز امسال یک معرفی بزرگ دیگر در پیش نداشته باشد دوباره شاهد سقوط و ضرردهی در ادامه‌ی سال خواهد بود.

اچ‌تی‌سی امسال را تا به اینجا به لطف پرچمدار خود یعنی One M8 و نیز دستگاه‌های میان‌رده‌ای نظیر دیزایر 610 و دیزایر 816 به خوبی پیش آمده و تلاش دارد ثبات نسبی خود را به کمک دستگاه‌های همچون One mini 2 و HTC E8 حفظ نماید. نظر شما در خصوص وضعیت آینده‌ی HTC چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات