پاسخ ساندار پیچای به سخنان تیم کوک درباره ناامنی اندروید

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
ساندار پیچای، مدیر ارشد گوگل و مسئول اندروید و کروم، در گفتگویی که با بیزنس ویک داشت، از زاویه‌ای جالب به رقابت میان اندروید و iOS پرداخت و در پاسخ به تیم کوک که در جریان کنفرانس WWDC، اندروید را مظهر ناامنی دانسته بود، صحبت کرد.
تبلیغات

تیم کوک وقتی بر روی صحنه‌ی کنفرانس سالانه اپل برای توسعه دهندگان مشغول سخنرانی بود، بار دیگر بر روی یکی از نقاط ضعف بزرگ اندروید، یعنی ناامنی و وجود هزاران بدافزار و ویروس برای این سیستم عامل تاکید کرد و این پلتفرم را به یک "تاسکباب سمی" تشبیه کرد.

آقای پیچای اما انتقاد مدیر عامل اپل را وارد نمی‌داند و در جواب می‌گوید:

برای شما [اپل] راحت است تا صبح از خواب بیدار شوید و درباره‌ی محصولات سخت افزاری و نرم افزاری‌تان یکجا فکر کنید، و حتی به سازندگان چیپ‌های پردازشی امر و نهی کنید که چه امکانات و ویژگی‌هایی مورد نظرتان است. اما من باید به ساخت یک پلتفرم بسیار وسیع فکر کنم و تا جایی که می‌توانم، افرادی را با خود همراه کنم که بتوانم این کار را [با توجه به گستردگی آن] به بهترین نحو انجام دهم. من باور دارم که کار ما قدرتمندانه‌تر بوده، و در عین حال با استرس بیشتری همراهی است.

البته پیچای به این موضوع اشاره نکرد که کوک پربیراه هم نمی‌گوید. اندروید، با توجه به گستردگی و تنوع سخت افزاری، ده‌ها تولید کننده و صدها میلیون دستگاهی که در سراسر دنیا شامل می‌شود، طبیعتا با مشکلاتی، از جمله مسائل امنیتی دست بر گریبان است. دقیقا به همین دلیل است که کمپانی کوالکام که در ساخت تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون، به این اندازه در استفاده از لایه‌های امنیتی فراوان و راهکارهای قابل اعتماد، جدیت به خرج می‌دهد.این دو شرکت، همچنان در رقابتی سرشاخ و مستقیم، به حرکت خود ادامه می‌دهند. جدیدترین میدان نبرد، ساخت گجت‌های پوشیدنی است. جایی که اپل همچنان با انحصار مشهورش، سعی دارد کیفیت و اصالت در طراحی را در اوج نگه دارد، در حالی که اندروید مانند دنیای بزرگی است که هر کس می‌تواند در آن ایفای نقش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات