جزئیات فناوری سه‌بعدی بکار رفته در اولین گوشی‌هوشمند آمازون فاش شد

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا آمازون قصد دارد تا یک گوشی‌هوشمند با رابط تعاملی سه‌بعدی رونمایی کند.
تبلیغات

به تازگی وب‌سایت TechCrunch مدعی شده که از فناوری به کار رفته در این گوشی مطلع شده است و این فناوری همان سیستم حسگر حرکات صورت، موسوم به Okao Vision شرکت Omron است.

تیم کارشناسان آمازون با ایجاد تغییراتی در فناوری ساخته شده توسط این شرکت ژاپنی، توانسته است افکت‌های سه‌بعدی را در یک نمایشگر LCD معمولی بدون نیاز به عینک‌های مخصوص اجرا کند. به‌جای استفاده از اینگونه لوازم جانبی مانند عینک، نرم‌افزار این گوشی از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج به همراه 4 دوربین کار گذاشته شده در گوشه‌های دستگاه، برای سنجش چهره کاربر استفاده می‌کند. اگر سر خود را به سمت چپ یا راست حرکت دهید یا گوشی خود را اصطلاحا Tilt کنید ( به چپ و راست مایل نمایید) ، رابط‌کاربری این گوشی، پنلی را به شما نشان می دهد که اگر از زاویه دیگری به نمایشگر نگاه کنید، آن را نخواهید دید.

در کنار قابلیت آنالیز حرکات صورت، Okao Vision قادر است تا ویژگی‌های صورت را تشخیص دهد و جنسیت و نژاد کاربر را تعیین نماید که البته هنوز باید منتظر بمانیم تا ببینیم ایا آمازون این قابلیت‌ها را نیز در گوشی احتمالی خود اضافه کرده است یا خیر.

طبق شایعات این گوشی از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با کیفیت 720p و پردازنده اسنپ‌دراگون ساخت شرکت کوالکام با 2 گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین این گوشی دارای 6 دوربین است که 4 دوربین برای تحلیل حالات صورت کاربر، یک دوربین در جلوی گوشی برای تهیه‌ی عکس‌های سلفی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت گوشی وجود دارد. سیستم‌عامل این گوشی نیز اندروید نسخه‌ی Fire OS مخصوص شرکت آمازون است.

هنوز هیچ‌ یک از دو شرکت آمازون و Omron خبرهای مربوط به استفاده از فناوری Okao Vision در یک گوشی‌ هوشمند را تأیید نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات