IBM در رتبه بندی غول های تکنولوژی، مایکروسافت را مغلوب کرد

شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
ارزش بالقوه IBM برای اولین بار از سال 1996 تا به حال بیشتر از مایکروسافت شد. قیمت نهایی IBM در پایان روز 29 سپتامبر درحالی به 214 بیلیون دلار رسید که مایکروسافت با 213.2 بیلیون دلار برای اولین بار از IBM عقب ماند. در حال حاضر IBM دومین شرکت بزرگ فناوری از نظر ارزش بازار است. اپل نیز با 362 بیلیون دلار، کماکان عنوان با ارزش ترین شرکت فناوری دنیا را در دست دارد.
تبلیغات

از ابتدای سال 2011، قیمت سهم IBM رو به افزایش بوده است و در حال حاضر سهام این شرکت نسبت به ابتدای سال 2011 حدود 22 درصد افزایش یافته است در همین فاصله زمانی ارزش سهم مایکروسافت 8.8 درصد کاهش داشته است.

تحلیل گران دلیل رشد IBM را تصمیم این شرکت در سال 2005 مبنی بر فروش یکجای بخش PC به یک تولید کننده چینی به نام Lenovo و تمرکز بر سرویس های نرم افزاری می دانند.

 مایکروسافت اکثر درآمدش از فروش سیستم عامل ویندوز و مجموعه نرم افزاری آفیس است. در حال حاضر مایکروسافت در فاصله بین انتشار دو نسخه از سیستم عامل ویندوز به سر می برد و به همین دلیل درآمد این شرکت کاهش یافته است. ویندوز 7 در سال 2009 منتشر شد و انتظار می رود که ویندوز 8 تا سال 2012 عرضه نشود.

منبع: BBC Technology

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات