مشاهده عکس العمل زن ناشنوا زمانی که برای اولین بار صدای خود را شنید

شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
زیباترین کاربرد فناوری زمانی است که می‌توانند نعمتی خدادادی که فردی از آن محروم بوده را به وی باز گردانند.
تبلیغات

در ادامه ویدئوی زن ناشنوایی را مشاهده می کنید که پس از کاشت دستگاه شبیه ساز شنوایی بدون نیاز به سمعک قادر به شنیدن شده است. عکس العمل وی در این ویدئو تاثیرگذار و هیجان انگیز است.

سولان چورمن که 29 سال سن دارد از دو سالگی برای شنیدن از سمعک استفاده می کرده است. پزشکان 8 هفته پیش یک عمل کاشت دستگاه شبیه ساز شنوایی، درمان ناشنوایی را میسر کردند و در قسمت پشت گوش وی انجام داده و دستگاه شبیه ساز را پشت گوش وی نصب کردند.

سولان چورمن که ۲۹ سال سن دارد از دو سالگی برای شنیدن از سمعک استفاده می کرده است. پزشکان 8 هفته پیش یک عمل کاشت دستگاه شبیه ساز شنوایی، در قسمت پشت گوش وی انجام داده و دستگاه شبیه ساز را پشت گوش وی نصب کردند.

بعد از خوابیدن تورم و التهاب قسمت عمل شده، وی مجددا به پزشک مراجعه کرده تا برای اولین بار دستگاه کاشته شده برای مشکل شنوایی وی مورد آزمایش قرار گیرد.

دستگاه کاشته شده در گوش این زن، درواقع یک پردازنده برای تبدیل ارتعاشات به سیگنال های الکتریکی است. در این تکنولوژی از هیچ میکروفون یا اسپیکری برای ضبط و پخش صدا استفاده نشده است. این دستگاه زیر پوست کار گذشته می شود و به هیچ دستگاه جانبی مانند سمعک نیاز ندارد. بنابراین اصلا قابل مشاهده نیست.

قسمت بیرونی گوش، صدا را به سمت پرده گوش هدایت می کند. این صدا باعث لرزش پرده گوش می شود. سنسور های دستگاه کاشته شده با استفاده از سیم های متصل به پرده گوش، این ارتعاشات را به پردازنده صدا ارسال می کنند تا ارتعاشات را به سیگنال تبدیل کند.

این سیگنال ها به قسمت حلزونی گوش هدایت شده و به صورت سیگنال الکتریکی به قسمت "درک و ترجمه" مغز ارسال می شوند. به این ترتیب مغز سیگنال دریافت شده را ترجمه کرده و آن را به صورت صدا برای فرد ناشنوا تفسیر می کند.

در ویدئوی زیر این زن ناشنوا برای اولین بار صدای خود را می شوند و همسر وی نیز از عکس العمل وی، فیلم برداری می کند.

شنا و ورزش های مختلف نمی تواند آسیبی به عملکرد این دستگاه بزند. هزینه این دستگاه و عمل کاشت آن در گوش، حدود 30 هزار دلار است.

اگر قصد مکاتبه به خانم Churman را دارید می توانید به وبلاگ وی سری بزنید. بیمارستانی که موفق به انجام این عمل جراحی شده، بیمارستان Envoymedical در شهر آلمان است.

لینک اطلاعات بیمارستان Envoymedical

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات