سیری با Shazam یکپارچه شد: تشخیص موسیقی بدون نیاز به لمس گوشی

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
اپل سعی دارد سیری را در iOS 8 هوشمندتر نماید. نسخه‌ی جدید دستیار صوتی اپل اکنون می‌تواند تنها با صدای کاربر فعال شود. برای این کار کافی است جمله‌ی «Hey Siri» را ادا کنید و سپس سیری آماده‌ به کار خواهد بود.
تبلیغات

قابلیت تشخیص آهنگ و ارائه‌ی اطلاعات مرتبط با آن، چیزی است که اپل به نسخه‌ی جدید سیری اضافه کرده است. این کمپانی با همکاری سرویس Shazam که می‌توان آن را یکی از بهترین سرویس‌های تشخیص موسیقی در جهان دانست، این قابلیت جالب را در سیری ادغام کرده است.

شازم برای سالیان متمادی است که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در بین کاربران محسوب می‌گردد. حال این قابلیت جدید، باعث خواهد شد تا بسیاری از کاربران iOS بتوانند با استفاده از سیری از شازم نیز بهره ببرند.

در واقع شاژم چند ثانیه از صدای محیط را ضبط کرده و آن را برای سرورهای خود آپلود می‌کند و سپس صدای محیط که می‌تواند شامل موزیک در حال پخش باشد را تجزیه و تحلیل می‌کند و تشخیص می‌دهد که موزیک در حال پخش چیست و توسط چه کسی خوانده شده است.

این موضوع باعث می‌شود تا سیری یک قدم دیگر به بهتر و کامل‌تر شدن نزدیک شود. قابلیت‌های بسیار دیگری مانند امکان خرید از آیتونز نیز به سیری اضافه شده است. همچنین اکنون 22 زبان جدید به تعداد زبان‌های پشتیبانی شده توسط سیری اضافه شده‌اند که امیدواریم زبان شیرین پارسی نیز جزو آنان باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات