اینتل در تلاش برای افزایش امنیت و کاهش هزینه‌ی خودروهای بدون راننده

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
وقتی که گوگل چند روز پیش خبر از توسعه‌ی یک خودروی خودران داد که نه فرمان دارد و نه پدال، چشم‌انداز مشاهده‌ی خودروهای هوشمند و بدون راننده در شهرها و بزرگراه‌ها بیش از پیش در ذهن ما قوت گرفت. در ادامه‌ی این روند، به نظر می‌رسد که اینتل تلاش دارد با رونمایی از برنامه‌هایی، پروژه‌هایی نظیر خودروی گوگل را از طریق طرح‌های پژوهشی خاصی مورد حمایت قرار دهد.
تبلیغات

 اینتل تصمیم دارد بر اساس برنامه‌ای، به تحقیق و توسعه پیرامون نحوه‌ی تعامل رانندگان با خودروهای خود و نیز شیوه‌های حفاظت حداکثری از خودروهای متصل در مقابل تهدیدات ایمنی و امنیتی بپردازد. اینتل به جمع‌آوری داده‌های مربوط به عادات رانندگی افراد بسنده نکرده و در حال کار بر روی نمونه‌های اولیه‌ای از سیستم‌های بهبود یافته‌ی درون خودرو و حتی یک پلتفرم سخت‌افزاری برای حفاظت از آنچه «اجزای حیاتی» عنوان شده نیز هست. هرچه باشد هیچ‌یک از ما بدون اطمینان از معیارهای ایمنی قابل اتکا برای جلوگیری از هک شدن و کنترل از راه دور وسیله، درون یک خودروی بدون راننده نخواهیم نشست.

اعلام در جریان بودن طرح‌های پژوهشی چندان ملموس و قابل اطمینان نیست اما در نظر گرفتن اینکه اینتل در حال سرمایه‌گذاری مالی و زمانی بر روی این تکنولوژی است باعث خواهد شد ارزش و اهمیت بیشتری برای تلاش‌های گوگل در جهت بازآفرینی تجربه‌ی ماشین سواری و رانندگی قائل شویم. در بازخورد کوتاه مدت نیز این خبر ما را به به‌کارگیری سریع‌تر سیستم‌های پیشرفته‌ی پردازشی درون خودرو امیدوار می‌کند. اینتل علاوه بر اعلام اهداف خود برای امنیت و سیستم‌های درونی، به زودی یک پلتفرم In-Vehicle Solution نیز راه‌اندازی خواهد کرد تا هزینه‌ی نصب سیستم‌های اطلاع‌رسانی و سرگرمی برای تولیدکنندگان خودرو به حداقل برسد. صف ماژول‌های محاسباتی و کیت‌های توسعه‌ی اینتل نیز در کاهش زمان مورد نیاز برای توسعه، سهم قابل توجهی خواهد داشت و بطور ویژه فرآیند افزودن قابلیت‌های کمک‌راننده توسط سازندگان خودروهای جدید تسهیل خواهد شد.نتیجه‌ی نهایی تمام این تلاش‌ها، قیمت پایین‌تر و دسترس‌پذیری بالاتر به سیستم‌های اطلاع‌رسانی و سرگرمی در کنار امنیت قابل اتکاتر خودروهای آینده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات