مدیرعامل مایکروسافت: ایکس‌باکس از مایکروسافت نمی‌رود

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که برخلاف اصرار طولانی مدت سرمایه‌گذاران، تصمیمی برای فروش کسب‌و‌کار Xbox این کمپانی ندارد. نادلا که در کنفرانس Code صحبت می‌کرد به صراحت مشخص کرد که کنسول بازی مایکروسافت قرار نیست جایی برود!
تبلیغات

 ساتیا نادلا به کارا سوییشر و والت موزبرگ که مصاحبه با او را برعهده داشتند گفت که در خصوص بخش ایکس ‌باکس به هیچ وجه قصد ندارد اقدامی متفاوت از آنچه درحال‌حاضر در حال انجام است اتخاذ کند. این مسئله در خصوص کسب‌و‌کار Bing نیز صدق می‌کند و نادلا مدعی است که اگرچه برخی افراد به بینگ بعنوان یک وب‌سایت ساده نگاه می‌کنند اما این سرویس درحال‌حاضر به‌صورت عمیق با برخی محصولات کمپانی اذغام شده است. علاوه بر این، سرویس بینگ حدود ۳۰ درصد سهم بازار جست‌وجو را دراختیار دارد و نادلا می‌افزاید که اگر بخواهید این سرویس را با مصداق‌هایی در بازار گوشی‌های هوشمند مقایسه کنید، بینگ نقشی نظیر آیفون اپل دارد. نادلا قصد دارد از این صحبت چنین نتیجه‌گیری کند که سرویس بینگ کاملا موفق بوده و دلیلی برای تغییر سیاست در خصوص آن وجود ندارد.

نرم‌افزار، انعطاف‌پذیرترین منبع محسوب می‌شود

ساتیا نادلا در اوایل فوریه بعنوان مدیرعامل جدید مایکروسافت جای استیو بالمر کهنه‌کار را گرفت که ۱۴ سال عهده‌دار این مسند بود. نادلا به محض بر سر کار آمدن، دستورالعمل‌هایی متفاوت از رویه‌ی گذشته را پی گرفت و اعلام کرد که مایکروسافت بجای بدل شدن به یک شرکت مبتنی بر «دستگاه‌ها و سرویس‌ها» ابتدا به سمت موبایل و فضای ابری خواهد رفت. او در طی کنفرانس Code نیز بر سر مواضع خود ماند و اظهار کرد که «نرم‌افزار انعطاف‌پذیرترین مورد از منابع بوده» و گاهی توسعه‌ی سخت‌افزار بخشی اساسی از دستیابی به اهداف نرم‌افزاری بوده است. نادلا گفت:

این [نرم‌افزار] همان چیزی است که چه امروز و چه فردا، به واقع نیروبخش تمام تجربه‌های کاربری روی تمام دستگاه‌ها خواهد بود. به منظور دستیابی به این تجربه‌ها، و نیز ارائه‌ی صحیح آن، ضروری است که هر از گاهی به ساخت دستگاه‌ها نیز اقدام کنید تا هیچ‌چیز به بخت و اقبال واگذار نشود.

گاهی تولید سخت‌افزار برای ارائه‌ی تجربه‌ی کامل نرم‌افزاری ضروری است

این اولین حضور ساتیا نادلا در کنفرانس‌های Code بوده که سری بعدی و در ادامه‌ی کنفرانس‌های پیشین D هستند که توسط All Things Digital برگزار می‌شد. جدا از صحبت‌هایی که در خصوص ایکس‌باکس و بینگ به میان آمد، نادلا از زمان خود روی صحنه بهره برد و نسخه‌ی پیش‌نمایش مترجم اسکایپ را رونمایی کرد که محصولی به منظور ترجمه‌ی آنی تماس‌های صوتی اسکایپ است. نادلا در جریان استفاده از این سیستم، یک مکالمه با Gurdeep Singh Pall برقرار کرد که با زبان آلمانی تکلم می‌نمود. با استفاده از این ویژگی، سخنان Singh به‌صورت آنی به انگلیسی ترجمه می‌شد و در مقابل سخنان نادلا نیز برای طرف مقابل از انگلیسی به آلمانی برگردانده می‌شد. به گفته‌ی نادلا هم‌اکنون سرویس مترجم اسکایپ قادر است تا از 40 زبان پشتیبانی کند و می‌توان از آن در تمامی ابزار‌ها استفاده کرد. این سرویس توسعه‌ی سیستمی با قابلیت یادگیری است که با استفاده از داده‌ها پرورش می‌یابد. این سرویس تا پایان سال جاری میلادی به‌صورت بتا برای کاربران ویندوز 8 ارائه خواهد شد اما مایکروسافت امید دارد سرانجام آن را به هرکجا که اسکایپ حضور دارد وارد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات