اوراکل غرامت 1.16 میلیارد دلاری از گوگل طلب کرده است

دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
حدود یک سال پیش اوراکل از گوگل شکایت نمود و گوگل را متهم به استفاده از کدهای جاوا در سیستم عامل اندروید کرد پس از یک سال چند مرحله دادگاه در مورد حل و فصل مشکلات فی مابین این دو شرکت برگزار شد و کمی پیش نیز مدیر عامل های هر دو شرکت یعنی Larry Page و Larry Ellison با یکدیگر گفتگو کردند اما مذاکرات فی مابین این دو مدیرعامل به نتیجه نرسید و حال اوراکل رقم 1.16 میلیارد دلاری بابت خسارت وارده شده از گوگل درخواست کرده است.
تبلیغات

در ماه جولای اوراکل غرامت 1.16 میلیارد دلاری را بابت عدم رعایت حق ناشر توسط گوگل و استفاده کلاس های Java در Android طلب کرده بود. Java توسط Sun تولید توسعه داده شده بود اوراکل نیز پس از خرید Sun صاحب رسمی Java شد. براساس ادعای اوراکل، گوگل بدون اجازه از این شرکت کدهای جاوا را در اندروید استفاده کرده است. البته اوراکل دقیقا مشخص نکرده که کدامیک از الگوهای ثبت شده این شرکت توسط گوگل نقض شده است.

براساس گزارش رویتر:

[blockquote class="default"]Steven Holtzman، وکیل اوراکل طی بیانیه ای اعلام کرده است که غرامت درخواستی این شرکت مبلغ 1.16 میلیون دلار است که شامل 202 میلیون دلار برای استفاده از الگوهای ثبت شده این شرکت و 960 میلیون دلار برای نقض حقوق ناشر درخواست شده است.[/blockquote]

زمانیکه اولین بار شکایت اوراکل از گوگل مطرح شد بسیاری باور نمی کردند که گوگل کدهای جاوا را بدون اجازه ناشر استفاده کرده باشد ولی با گذشت زمان و برگزاری دادگاه های مختلف و مذاکرات فی مابین مدیران عامل دو شرکت به نظر می رسد گوگل مجبور است چنین غرامتی را پرداخت کند تا اوراکل دست از شکایت خود بردارد.

منبع: ZDNet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات