کاربران در سطح جهان، چند دقیقه در روز به صفحه‌‌نمایش گجت خود می‌نگرند؟

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر کمی به پیرامون خود توجه داشته باشیم، متوجه حضور پررنگ گجت‌ها خواهیم شد. تبلت‌ها، تلفن‌های‌هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و شمار دیگری از ابزار‌های هوشمند، روزانه بخشی از زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهند. آیا تا به‌حال از خود پرسیده‌اید که روزانه بصورت میانگین چند دقیقه از اوقات خود را با نگاه‌کردن به صفحه‌ی نمایش گجت‌ها سپری می‌کنید؟ این آمار برای سایر کشورها و کل جهان چگونه است؟
تبلیغات

شاید توجه به این نکته که روزانه چند دقیقه به صفحه‌ی نمایش نگاه می‌کنیم، حیرت‌انگیز باشد. بعضی از ما دقایقی پس از بلند‌شدن از خواب، اولین ثانیه‌ها را با چک‌کردن تلفن‌هوشمند خود سپری می‌کنیم، سپس به‌واسطه‌ی کار خود تا ۸ ساعت (و شاید بیشتر) پشت رایانه نشسته و پس از این مدت نیز در مسیر بازگشت به خانه، با استفاده از تلفن‌هوشمند یا تبلت، خود را مشغول می‌کنیم. پس از استراحتی کوتاه در منزل دوباره به سراغ یکی از گجت‌ها که از وجود صفحه‌ی نمایش بهره‌مند است، می‌رویم که می‌تواند تلویزیون، تبلت یا لپ‌تاپ باشد. آیا شما نیز جزء این افراد هستید؟!

Mary Meeker برای روشن‌کردن این موضوع در کشورهای مختلف، نموداری تدارک دیده است که زمان صرف‌شده در هر کشور را به تفکیک گجت مورد استفاده مشخص کرده است.

همانطور که در تصویر فوق نیز ملاحظه می‌کنید، دو کشور اندونزی و فیلیپین رتبه‌های اول و دوم را به ترتیب به خود اختصاص داده‌اند. این آمار برای کشور اندونزی 540 دقیقه یا 9 ساعت در روز است که رقم جالب توجهی است. اندونزیایی‌ها بصورت میانگین، روزانه 132 دقیقه به تلویزیون، 117 دقیقه به رایانه‌های شخصی، 181 دقیقه به تلفن‌های‌هوشمند و 110 دقیقه به تبلت‌های خود می‌نگرند! یقیناً مناظر ایجاد شده در اتوبوس‌ها، متروها و محافل عمومی در این کشور بسیار جالب توجه خواهد بود!

ایتالیایی‌ها علاقه‌ی چندانی به دنیای دیجیتال نداشته و کمترین آمار را در مجموعه‌ی کشورهای مورد مطالعه به خود اختصاص داده‌اند. ایتالیایی‌ها روزانه ۸۹ دقیقه در مقابل تلویزیون، 85 دقیقه پای رایانه‌های شخصی، 109 دقیقه به تلفن‌های‌هوشمند و 34 دقیقه تبلت‌های خود را نظاره می‌کنند. نکته‌ی جالب توجه در مورد ایتالیا، عدم محبوبیت تبلت‌ها در این کشور است. به‌نظر می‌رسد هنوز در ایتالیا، مناظر طبیعی جذابیت خود را حفظ کرده‌اند؛ از این‌رو افراد تمایلی به غرق‌شدن در دنیای مجازی ندارند.

تلفن‌های‌هوشمند رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده‌اند و پس از این گجت محبوب، رایانه‌های شخصی، تلویزیون‌ها و تبلت‌ها قرار گرفته‌اند.

شما در روز چند دقیقه از وقت خود را با نظاره‌کردن به صفحات‌نمایش گجت‌های مختلف سپری می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات