به مناسبت 15 سالگی گذر دامین‌های اینترنتی از مرز 5 میلیون آدرس

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم جهانی وسیع و ناشناخته می باشد که بشر تاکنون بخش ناچیزی از آن را درک نموده است. با تمام این مسائل، بشر خارق‌العاده توانسته تحولات و تغییرات جالبی را شکل دهد، این بشر دنیایی را خلق کرده که امروزه تمام جنبه‌های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و آن دنیای اینترنت است. 15 سال پیش در چنین روزی، تعداد دامین‌های اینترنتی از عدد 5 میلیون آدرس گذر کرد.
تبلیغات

دانش بشر در خصوص محیط پیرامون خود و محل زندگی حتی بعد از گذشت هزاران سال در مقابل ناشناخته‌های موجود در این سیاره بسیار ناچیز است، حال تصور نمایید که دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم شامل میلیاردها سیاره و ستاره‌ی دیگر نیز هست که بعضی از آنها هزاران برابر اندازه‌ی سیاره ما بوده و بشر تنها از وجود آنها اطلاع داشته و هیچ شناختی نسبت به آن‌ها ندارد.

 نسل امروز را نمی‌توان بدون اینترنت تصور کرد، بخش زیاد از زمان زندگی ما در این دنیای مجازی صرف می‌شود. شبکه‌های اجتماعی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، دانشگاه‌های مجازی، سمینارهای آنلاین، بازی، سرگرمی‌های آنلاین و ... همه نمودی مجازی از زندگی واقعی ماست. می‌توان به جرات گفت که بشر توانسته جنبه‌های زندگی واقعی خود را بصورت مجازی در دنیای اینترنت خلق نماید و این چیزی است که شاید 50 سال پیش در تخیلات بشر نیز جای نداشت.

امروز یکی از روزهای بیاد ماندنی در تاریخ فناوری اطلاعات و دنیای اینترنت به حساب می آید، 15 سال پیش در چنین روزی یعنی تاریخ 29 می 1999 تعداد دامنه‌های ثبت نام شده در دنیای اینترنت از مرز 5 میلیون گذشت تا توجه جهانیان، شرکت‌ها، موسسات و سازمان ها به این پدیده یعنی اینترنت بیشتر گردد و حال کار به‌جایی رسیده است که تصور وجود یک شرکت و یا موسسه بدون داشتن یک دامنه و وب‌سایت مناسب دور از ذهن است.

حدود 45 سال پیش، تفکرات و طرح های مفهومی خلق دنیای اینترنت شکل گرفت و حدود سی سال بعد تعداد دامنه‌های موجود در این دنیا و شاید به عبارتی دیگر تعداد موجودات این دنیای مجازی از مرز 5 میلیون گذشت.

یاد و خاطره تمامی کسانی که در جهت گسترش علم و فناوری با هدف تسهیل و بهبود زندگی بشر تلاش نموده‌اند، گرامی.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات