ال‌جی و سامسونگ نیز به صف استفاده‌کنندگان از یاقوت کبود می‌پیوندند

جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
گویا استفاده از کریستال یاقوت جز اپل طرفداران دیگری نیز دارد. همانطور که می‌دانید شایعات حکایت از این دارند که اپل درصدد استفاده از این ماده برای حفاظت از صفحه‌ی نمایش نسل جدید آیفون است؛ بطوریکه حتی شنید‌ه‌هایی مبنی بر آغاز تولید این محصول نیز به گوش خورده است.
تبلیغات

یاقوت کبود (Sapphire) ویژگی‌های فراوانی برای استفاده در صفحات‌نمایش ابزار‌های لمسی دارد که پایداری و مقاوت بالا از جمله‌ی بارزترین این ویژگی‌ها است. می‌توان این ماده را در طولانی‌مدت جایگزینی برای گوریلا‌گلس خواند که حتی برخی از مزایای آن گوریلا‌گلس را نیز پشت سرنهاده است. اما اصلی‌ترین عامل بازدارنده برای استفاده‌ی گسترده از یاقوت کبود، قیمت بالای این محصول است.

لینک دانلود ویدئو

حال به‌نظر می‌رسد این مسأله نه‌تنها اصلی‌ترین عامل بازدارنده برای اپل بوده، بلکه سامسونگ و ال‌جی نیز به این دلیل به سراغ این ماده نمی‌رفته‌اند. حال شنیده‌ها حکایت از این دارند که کمپانی‌های کره‌ای نیز در پی بهینه‌سازی استفاده از این ماده برای بکارگیری در پنل‌های نمایشی خود هستند تا بصورت تجاری این ماده را در محصولات آتی خود مورد استفاده قرار دهند. احتمالاً استفاده از روش‌هایی برای کاهش قیمت تمام‌شده و بهینه‌سازی این ماده برای استفاده از آن در پنل‌های نمایشی، این کمپانی‌ها را نیز مجاب به استفاده از یاقوت‌کبوددر تولیدات آتی خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات