اپل و موتورولا برای پایان مناقشات پتنتی به توافق رسیدند

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد یکی از جبهه‌های نبرد پتنتی شاهد صلحی دو طرفه خواهد بود، چراکه کمپانی اپل و موتورولا درصدد رسیدن به توافقی دوطرفه برای پایان دادن به مسائل پنتی خود هستند. این دو کمپانی توافق‌نامه‌‌ای را به امضا رساندند که براساس آن منازعات پتنتی را کنار خواهند گذاشت و براساس توافقات حاصل شده در برخی از موارد پتنت شده با یکدیگر به‌همکاری خواهند پرداخت.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید گوگل کمپانی موتورولا را در سال 2011 میلادی به ارزش 12.5 میلیارد دلار از آن خود کرد که شامل تمامی بخش‌های موتورولا از جمله گنجینه‌ی پتنتی این کمپانی کهنه‌کار می‌شد. گوگل موتورولا را سال گذشته به کمپانی چینی لنوو واگذار کرد، اما گنجینه‌ی پتنتی موتورولا هنوز در اختیار گوگل است. همانطور که گفتیم مفاد توافق‌نامه نشان از همکاری این دو کمپانی با یکدیگر دارد، اما هیچ‌یک از طرفین جزئیاتی را در مورد موارد مورد همکاری عنوان نکرده‌اند. درهر صورت می‌توان انتظار داشت تا با حصول این توافق بین دو غول بزرگ فناوری، تا حدودی از دامنه‌ی مناقشات پتنت‌ترول کاسته خواهد شد.

مناقشات اپل و موتورولا از سال 2010 میلادی و با شکایت موتورولا از اپل به دلیل سواستفاده از چندین پتنت این کمپانی آغاز شده است. یکی از این پتنت‌ها مربوط به نحوه‌ی استفاده‌ی تلفن‌های‌هوشمند از شبکه‌های ارتباطی 3G است. اپل نیز در جواب موتورولا دادخواستی را تقدیم دادگاه کرد که این کمپانی را متهم به استفاده از پتنت‌های خود کرده بود. این دو پرونده در یک دادگاه واحد مورد بررسی قرار گرفتند و در سال 2012 دادگاه مورد نظر به‌دلیل کمبود شواهد و قراین دال بر استفاده‌ی غیرقانونی طرفین، هر دو پروده را مختومه اعلام کرد. اما دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد که اپل می‌تواند با پیگری مساله منجر به ممنوعیت فروش تلفن‌های‌هوشمند موتورولا در بازار شود که با توجه به توافق حاصل شده می‌توان این مساله را حل شده تلقی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات