شنیده‌ها حکایت از پشتیبانی از پخش فایل‌های صوتی اچ‌دی در iOS 8 و معرفی نسل جدید هدفون‌های اپل در WWDC 2014 دارند

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منتشر شده، کمپانی اپل در حال کار روی توسعه‌ی سیستمی برای پخش صدای اچ‌دی در نسل جدید سیستم‌عامل خود، یعنی iOS 8 است. این شایعات با گمانه‌زنی‌های انجام شده مبنی بر احتمال معرفی قابلیت پخش فایل‌های صوتی بصورت اچ‌دی توسط آیتونز که قرار است ماه آتی شمسی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، WWDC 2014 معرفی شود، همخوانی دارد.
تبلیغات

همچنین این شنیده‌ها تا حدودی مکمل شایعات به گوش رسیده در مورد عرضه‌ی نسل جدید هدفون‌های اپل و کابل لایتننگ جدید برای محصولات خود است. هدفون‌های اپل از سال 2008 شاهد بروزرسانی سخت‌افزاری نبوده‌اند. این هدفون‌های هم‌اکنون با قیمتی برابر 79 دلار در فروشگاه‌های اپل قابل خرید هستند. شاید یکی از دلایل تصاحب کمپانی Beats Audio توسط کوپرتینویی‌ها همین باشد؛ هرچند کارشناسان عمده‌دلیل بزرگ‌ترین خرید اپل را دست یافتن به سرویس استریم موزیک Beats خوانده‌اند.

اپلیکیشن کنونی مورد استفاده در سیستم‌عامل iOS دارای محدودیت‌هایی برای پخش فایل‌های صوتی با سَمپل‌ریت بالای 48MHz است. حتی اپلیکیشن‌های غیر پیش‌فرض توسعه داده شده برای iOS نیز در این خصوص با محدودیت‌هایی همراه هستند. اضافه‌شدن قابلیت پخش فایل‌های صوتی اچ‌دی با ویژگی‌هایی که قرار است به‌همراه iOS 8 معرفی شود، در یک راستا است.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل از ۱۲ خرداد ماه در شهر سن‌فرانسیسکو آغاز خواهد شد. برخی از کارشناسان بر این باورند که رد صورت نهایی‌شدن انتقال Beats Audio تا زمان برگزاری کنفرانس، شاهد حضور Lovine و Dr.Dre نیز در نشست‌های برگزار شده خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات