یاهو سرویس پیغام رسان Blink را از آن خود کرد

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
یاهو یک اپلیکیشن موبایل دیگر را به تصرف خود در آورده است. در Blink کاربران قادر هستند پیغام‌هایی را به دیگران ارسال کنند که بصورت خودکار از بین می‌روند. چیزی شبیه به آنچه در سریال کارگاه گجت یا سرویس SnapChat شاهد آن بودیم.
تبلیغات

یاهو اپلیکیشن Blink را خریداری کرده است و قصد دارد به زودی این سرویس را در هفته‌آینده غیر فعال کند و در عوض از فناوری آن در محصولات خود استفاده کند. به این ترتیب انتظار می‌رود به زودی شاهد قابلیت مشابه در سرویس‌های پیغام رسانی یاهو باشیم.

همچون روال گذشته خریدهای یاهو، بنیان گذاران سرویس Blink، کوین استفنس و میشل نورگن که روزی خود کارمند گوگل بودند، از این پس در یاهو مشغول به کار خواهند شد.

هنوز مشخص نیست که یاهو بابت تصاحب بلینک چه مبلغی را پرداخته است. بلینک در وب‌سایت خود نوشته است که «چشم به‌راه موقعیت‌هایی هستیم که به واسطه دیدگاه یاهو در بلینک از راه خواهند رسید.»

یاهو پس از روی کار آمدن مریسا میر،‌ حدود ۴۰ استارتاپ را از آن خود کرده است. مریسا میر دو سال پیش، درست در زمانی که یاهو با بحران جدی روبرو بود وارد این شرکت شد. او طی مدت فعالیت خود اقدامات موثری را در این شرکت تماما اینترنتی انجام داده است.

مدیرعامل یاهو سخت تلاش نموده تا نفوذ این کمپانی را در دنیای تلفن‌های هوشمند افزایش دهد و اکثر خریدهای یاهو نیز مرتبط با همین موضوع بوده‌اند.

اپلیکیشن Blink به نوعی رقیب سرویس‌هایی همچون Snapchat یا Confide و Wicker محسوب می‌شود. در این نرم‌افزار کاربران می‌توانند متن، عکس یا ویدیو را برای شخص مشخصی ارسال نموده و یک بازه زمانی را برای پیغام خود تعریف کنند. پس از به اتمام رسیدن زمان تعیین شده، پیغام ارسال شده نیز از بین می‌رود. این مدت زمان، از وقتی که کاربر پیغام را باز می‌کند آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات