شبیه‌ساز Birdly با استفاده از اکولیوس ریفت حس پرواز را در کاربران القاء می‌کند

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
پرواز، رؤیای بسیاری از انسان‌ها است؛ اما تنها بخش کوچکی از این افراد به آرزوی دیرینه‌ی خود می‌رسند. ولی گویا اکولیوس علاوه بر تمام قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قادر است تا رؤیای پرواز را هرچند مجازی، در اختیار کاربران قرار دهد.
تبلیغات

زمانی که تیم توسعه‌دهنده‌ی این فناوری از القای تجربه‌ی پرواز یک پرنده به انسان‌ها سخن به میان آورد، بسیاری این سخن را به روشنی درک نکردند. این تیم با توسعه‌ی یک شبیه‌ساز پرواز با نام Birdly، درصدد انتقال تجربه‌ی پرواز چون پرندگان به انسان‌ها است که از طریق بکارگیری اکولیوس ریفت امکان‌‌پذیر شده است.

تیم توسعه‌دهنده‌ی سوئیسی که این شبیه‌ساز را توسعه داده است، بدن فرد را بصورت مجازی در قالب یک کایت در نظر می‌گیرد که با فشار‌دادن پدهای در نظر گرفته شده برای هدایت کایت، می‌توان آن را براحتی هدایت کرد.

نحوه‌ی حرکت این ساختار طوری شبیه‌سازی شده است که تا حد امکان شبیه به حرکت پرندگان باشد؛ حال آنکه مناظر نمایش داده شده در اکولیوس ریفت نیز طوری طرح ریزی شده است تا همچون مناظری باشد که یک پرنده در زمان پرواز قادر است مشاهده کند.

OculusBirdInt

برای واقعی‌کردن هرچه بیشتر این شبیه‌سازی، ویژگی‌های دیگری نیز همچون صدا، بو و همچنین باد نیز در این آن در نظر گرفته شده است.

پرواز بر فراز جنگل بدین معنا است که شخص مورد نظر رایحه‌ای از درختان کاج را استشمام خواهد کرد. همچنین باد نیز توسط فن‌های تعبیه شده و با توجه به شرایط محیطی شروع به وزیدن کرده و کاربر را هر چه بیشتر غرق در فضای مجازی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات