ال‌جی به بزرگ‌ترین تولیدکننده صفحات نمایش بزرگ در جهان تبدیل شد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی برخلاف کمپانی هموطن خود که خبر از ضرر مالی در تولید تلویزیون‌ داده، افق‌های روشنی را پیش روی خود ترسیم کرده است. براساس گزارش‌های منتشر شده، ال‌جی درآمد خوبی را در زمینه‌ی تولید تلویزیون‌ها و ابزار‌های سرگرمی برای منازل از آن خود کرده است که بخشی از آن متعلق به تلویزیون‌ها با صفحه‌ی نمایش بزرگ است.
تبلیغات

براساس ادعای ال‌جی، این کمپانی کره‌ای هم‌اکنون بیشترین تعداد تلویزیون با صفحه‌ی نمایش بزرگ را در دنیا به فروش می‌رساند. لازم به ذکر است که براساس آخرین آمارها سامسونگ در حدود ۲۷ درصد از بازار تلویزیون‌ها را در اختیار دارد که از این‌رو باید سهم ال‌جی از این بازار را بیشتر از سامسونگ عنوان کرد. ال‌جی اعلام کرده است که در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی از فروش تلویزیون‌ها با صفحه‌ی نمایش بزرگ، فروشی برابر با 13 میلیارد دلار را از آن خود کرده است که نتیجه‌ی آن سود عملیاتی 471 میلیون دلاری است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

ال‌جی در بازار تلفن‌های‌هوشمند نیز عملکرد قابل قبولی داشته، به طوری که این کمپانی کره‌ای در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی 12.3 میلیون دستگاه تلفن‌هوشمد به بازار عرضه کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 20 درصد افزایش یافته است. یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد آمارهای ارائه شده توسط ال‌جی، افزایش 79 درصدی در فروش تلفن‌های‌هوشمند مجهز به قابلیت ارتباطی LTE است که مهم‌ترین عامل آن افزایش استفاده و پوشش سیستم‌های 4G در اقصی نقاط جهان است. هرچند آمارهای مربوط به تلفن‌های‌هوشمند ال‌جی خوب است، اما به خوبی تجارت تلویزیون‌های این کمپانی نبوده و هنوز ال‌جی در این زمینه سود بالایی ندارد. براساس اطلاعات منتشر شده ال‌جی در سه‌ماهه‌ی آتی نسل جدید پرچمدار خود یعنی جی۳ را عرضه خواهد کرد که یقیناً آمار فروش تلفن‌های‌هوشمند این کمپانی را افزایش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات