رشد درآمد کمپانی ARM در سه ماهه اول 2014 آهسته شد

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
رشد درآمد کمپانی آرم به دلیل کاهش تقاضا برای تلفن‌های هوشمند در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱۴، روند آهسته‌ای را دنبال کرده است. از طرفی آرم بخش بسیار بزرگی از بازار تراشه‌های موبایل را تحت کنترل خود دارد و از این رو کسب سهم‌بازار بیشتر نیز برای آن‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد.
تبلیغات

آرم همان کمپانی است که ۹۵ درصد از SoCهای دنیای موبایل تحت گواهی این کمپانی تولید می‌شوند. تفاوتی نمی‌کند که تراشه تلفن هوشمند شما ساخت کوالکام، اپل، سامسونگ، هواوی، مدیاتک یا صدها شرکت دیگر باشد، تمام این تراشه‌ها تحت گواهی شرکت ARM تولید می‌شوند. آرم خود تولید کننده تراشه نیست و تنها معماری پردازنده‌ها را تحت گواهی خاصی در اختیار شرکای تجاری خود قرار می‌دهد. برای  اینکه با این مبحث آشنا شوید مقاله‌ «معماری ARM چیست؟ چه تفاوتی با x86 اینتل دارد؟»را میهمان زومیت باشید.

استقبال از تلفن‌های هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است و شاید مهم‌ترین دلیل آن انتظار کاربران برای عرضه نسل جدید گوشی‌های هوشمند بوده باشد. از طرفی از آنجایی که آرم در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از بازار پردازنده‌های موبایل در اختیار دارد کسب سهم بازار بیشتر نیز، دشوار خواهد بود. در واقع آرم راه سختی را برای حفظ این سهم بازار در پیش خواهد داشت چرا که اینتل با سرمایه گذاری بزرگی که در این زمینه انجام داده سعی می‌کند تا از این بازار پر رنق سهم بیشتری را از آن خود کند.  

با این وجود درآمد کمپانی آرم ۱۰ درصد رشد داشته تا به رقم ۳۰۵.۲ میلیون دلار برسد. مدیر ارشد مالی این شرکت درباره درآمد و آینده این شرکت این گونه اظهار نظر نموده است:

ما به آینده بسیار امیدوار هستیم. ما انتظار داریم رشد درآمد شرکت بابت حق امتیاز استفاده از معماری آرم در آینده به مانند دو یا سه سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند.

درآمد آرم از بابت ارائه گواهی استفاده از معماری این شرکت در سه ماهه ابتدای سال جاری ۳۷ درصد رشد داشته تا به رقم ۱۲۹.۹ میلیون دلار برسد. این کمپانی همچنین گواهی تازه‌ای را برای پردازنده‌های سازگار با گجت‌های پوشیدنی تعریف کرده است که انتظار می‌رود در رشد درآمد این شرکت در آینده نزدیک تاثیر گذار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات