اپل با دعوت از سامسونگ برای الگوبرداری از این کمپانی در زمینه‌ی بهره‌گیری از انرژی‌های پاک، به استقبال روز زمین رفت

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
همزمان با روز جهانی زمین، کمپانی اپل نیز کمپین حمایت از زمین و حفظ منابع آن را با ایده‌های جالب توجهی دنبال کرد که یکی از این موارد انتشار یک آگهی تبلیغاتی در روزنامه‌ها است که به طرز جالبی علاوه بر تشویق سایر کمپانی‌ها به حمایت از چنین نگرشی، کپی برداری و همچنین الگو برداری از محصولات اپل را به استهزا گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات فعالیت‌های کمپانی اپل بپردازیم.
تبلیغات

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، اپل آگهی خود را با جمله‌ای گویا در پیش روی مخاطبان قرار داده است. این آگهی با جمله‌‌ی "There are some ideas we want every company to copy" همراه شده است. می‌توان این جمله را طعنه‌ی اپل به کمپانی سامسونگ عنوان کرد که هم‌اکنون دور دوم از دادگاه‌های این دو کمپانی در حال جریان است. کمپانی اپل سامسونگ را متهم به کپی‌برداری غیرقانونی و سواستفاده از پتنت‌های این کمپانی کرده است، از این‌رو تبلیغات اپل در روز جهانی زمین نیز این کمپانی را هدف گرفته است.

اپل مقارن با این روز فعالیت‌های دیگری را نیز به انجام رسانده است که می‌توان از جمله‌ی آن به قبول ابزار‌های اپلی قدیمی در فروشگاه‌های اپل برای بازیافت عنوان کرد. این کمپانی هیچ هزینه‌ای را در قبال دریافت و بازیافت این ابزار‌ها دریافت نکرده و حتی از کاربران خود با گیفت کارت‌هایی به منظور خرید از فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل پذیرایی می‌کند.

We want to leave the world better than we found it. We’re proud of our progress but we know we have much more to do. https://www.apple.com/environment/— Tim Cook (@tim_cook) April 22, 2014

چهار دیتاسنتر اپل که در خاک ایالات متحده قرار گرفته است، هم‌اکنون از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر برای تامین انرژی استفاده می‌کنند که شامل انرژی‌هایی چون بیوگازهای طبیعی، انرژی باد، باتری‌های خورشیدی و انرژی آبی است. این کمپانی میزان انرژی پاک مورد استفاد در دفاتر خود در تمامی نقاط جهان را از 35 درصد در سال 2010 به 94 درصد رسانده است. همچنین 120 فروشگاه اپل در خاک آمریکا از انرژی‌های پاک استفاده می‌کنند. اخیرا اپل از جانب Greenpeace به‌عنوان نوآورترین کمپانی در زمینه‌ی استفاده از انرژی‌های پاک انتخاب شده است.

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات