ترافیک ارجاعی فیسبوک در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از 37 درصد، پینترست حدود 48 درصد و توییتر نیز فقط 1 درصد رشد داشته‌اند

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
Shareaholic، پلتفرم تحقیق و توسعه شبکه‌های اجتماعی، امروز گزارشی را منتشر نموده که در آن ترافیک ارجاعی هشت شبکه‌ی برتر اجتماعی در سه ماهه نخست سال 2014 را مورد بررسی قرار داده است. به طور خلاصه، فیبسبوک، پینترست، توییتر، StumbleUpon، Reddit و گوگل پلاس همگی با افزایش ترافیک و دو سرویس یوتیوب و لینکداین با کاهش ترافیک مواجه بوده‌اند.
تبلیغات

اگر با دقت به این گزارش دقت کنید متوجه خواهید شد که تنها سه سرویس اجتماعی از بین هشت سرویس بررسی شده ترافیک خوبی را داشته‌اند. در تهیه این گزارش فعالیت چیزی در حدود 400 میلیون کاربر در سرویس‌های Shareaholic در شبکه‌های اجتماعی مذکور زیر نظر گرفته شده است.

social-media-report-Apr-14-stats

ستون‌های مربوط به ماه‌های مختلف نشان دهنده سهم مشاهده وب‌سایت توسط کاربران است. البته این عدد بیانگر ترافیک کلی وب‌سایت می‌باشد که شامل دسترسی مستقیم، دسترسی از طریق شبکه‌های اجتماعی، جستجو‌های سازمان یافته، جستجوهای پولی و... است. ستون Change List نیز بیانگر این موضوع است که طی بازه زمانی مطرح شده، ترافیک کلی سایت به چه میزان افزایش یا کاهش یافته است.

ترافیک ارجاعی فیسبوک از 15.44 درصد در دسامبر 2013 به 21.25 درصد در مارس امسال افزایش یافته که چیزی در حدود 35.67 درصد رشد داشته است. شبکه‌ی اجتماعی پینترست نیز از 4.79 درصد ترافیک ارجاعی به بیش از 7.10 درصد دست یافته است. این در حالی است که توییتر از 1.12 درصد تنها به 1.14 درصد افزایش پیدا کرده است که رقم ناچیزی است. درست همانند گزارش مربوط به دوره پیشین نیز مشاهده می‌شود که فیسبوک و پینترست با رشد چشمگیری در جذب مخاطب مواجه بوده‌اند و توییتر را نیز می‌توان در گروه یکنواخت‌ها جای داد.

social-media-traffic-report-Apr-14-graph

تمامی پنج سایت بعدی نیز کمتر از یک درصد از کاربران را به سوی خود جذب کرده‌اند. این نکته که شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس چه میزان رشد داشته و در عوض یوتیوب و لینکداین با چه میزان کاهش مخاطب مواجه بوده‌اند حائز اهمیت است. نکته مهم در این گزارش رقابت پایاپای StumbleUpon با توییتر است که پیش بینی می‌شود بتواند تا پایان امسال، گوی رقابت را از دستان پرنده‌ی آبی رنگ برباید.

بار دیگر و همچون سابق، برنده‌ی بلامنازع در این بین فیسبوک است، همان‌طور که در نمودار آخر مشاهده می‌گردد. پینترست نیز احتمالا در آیند‌ه‌ی نزدیک موفق به رقابت با فیسبوک خواهد شد. اما تنها نکته تامل بر انگیز در این بین این است که فیسبوک اکنون نزدیک به یک سوم از ترافیک شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات