مریسا‌مِیِر درصدد تبدیل یاهو به موتور جستجوی پیش‌فرض ابزار‌های اپلی است

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مِریسا‌مِیِر، مدیرعامل کمپانی یاهو است که از سپاه رقیب برای هدایت یاهو به این کمپانی ملحق شده است. وی که پیش از یاهو در گوگل به فعالیت مشغول بود، حال در تلاش برای قبضه کردن پلتفرم اپل و مقابله با گوگل است، چراکه مِیِر در حال انجام مذاکراتی با اپل به منظور تبدیل کردن یاهو به جستجوگر پیش‌فرض ابزار‌های اپلی از جمله مرورگر سافاری در آیپد و آیفون است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، یاهو ظاهر جدیدی را نیز برای موتور جستجوی خود به منظور نمایش در ابزار‌های اپلی تدارک دیده است و هدف از آن نمایش مفهومی است که میر در تلاش است تا با همکاری با اپل آن را به اجرا در آورد.

مِیِر در راستای تحقق این کار با برخی از متخصصان اپل، از جمله جانی‌آیوی مذاکره کرده است. مِیِر جانی‌آیوی را از زمان کار در گوگل می شناسد و از این‌رو می‌توان وی را یکی از متحدان یاهو در کوپرتینو خواند. با این حال مجاب کردن اپل برای تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض اپل کاری بس دشوار است. یکی از مسائل پیش‌رو، توافق اپل با گوگل برای این کار است که سالانه یک میلیارد دلار عاید اپل می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد یاهو از بابت پرداخت چنین مبالغی در آینده‌ای نه‌چندان کوتاه مشکلی نخواهد داشت، چراکه با انتقال 25 درصد از سهام کمپانی یاهو به Alibaba.com، سیل منابع مالی به سوی یاهو روان خواهد شد.

هم‌اکنون یاهو اپلیکیشن‌های وضعیت آب و هوا و همچنین اطلاعات مربوط به بورس را در آیفون و سایر ابزار‌های اپلی در اختیار دارد، از این‌رو می‌توان این عامل را نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در تصمیم اپل برشمرد. براساس نظر کارشناسان اپل تمایلی به حذف گوگل ندارد و ترجیح می‌دهد از سرویس جستجوی این کمپانی به‌عنوان سروس جستجوی پیش‌فرض استفاده کند، مگر آنکه سرویس پرقدرت و مشابه وجود داشته باشد.

این موضوع جدید نبوده و سال گذشته نیز مباحثی در این خصوص و تمایل یاهو برای تبدیل شدن به سرویس جستجوی پیش‌فرض اپل مطرح شده بود. قرارداد همکاری اپل و گوگل در مورد موتور جستجو سال آینده به پایان می‌رسد و از این‌رو اپل گزینه‌ای دیگری را جز گوگل برای مذاکره خواهد داشت که می‌تواند منافعی را برای هر دو کمپانی در برداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات