۲۶۷ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه اول ۲۰۱۴ عرضه شده است؛ سامسونگ همچنان با سهم ۳۰درصدی پیشتاز بازار

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش موسسه تحقیقات بازار TrendForce، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ حدود ۲۶۶.۹ میلیون دستگاه تلفن هوشمند عرضه شده است. براساس این گزارش سامسونگ همچنان بیشترین سهم را از بازار تلفن‌های هوشمند دارد.
تبلیغات

فروش تلفن‌های هوشمند درماه‌های ژانویه تا مارچ به ۲۶۹.۹ میلیون‌ دستگاه رسیده و رشد ۱.۱۳ درصدی را تجربه کرده است. موسسه ترندفروس باور دارد که رشد فروش تلفن‌های هوشمند در سه ماهه جاری ۶.۷ درصد افزایش خواهد یافت و به ۲۸۴.۵ میلیون دستگاه خواهد رسید.

سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ توانسته است ۳۰ درصد بازار تلفن‌های هوشمند را تحت کنترل خود بگیرد. انتظار می‌رود با عرضه نسل جدید تلفن هوشمند این شرکت با نام Galaxy S5، سهم بازار این کمپانی کره‌ای در فصل جاری نیز افزایش یابد. البته ترندفورس معتقد است که سامسونگ به لطف تلفن‌های میان رده و خوش قیمت خود توانسته است به این سهم بازار دست یابد. همچنین با توجه با گذشت زمان از عرضه آیفون‌های اپل شامل آیفون 5c و 5s، انتظار می‌رود فروش آیفون‌ها در فصل جاری روند رو به کاهش خود را ادامه دهند. اما بدون شک با عرضه آیفون 6 در نیمه دوم سال ۲۰۱۴، مجددا سهم آیفون‌ها از بازار تلفن‌های هوشمند به شدت افزایش خواهد یافت.

نکته جالب توجه در گزارش ترندفورس مربوط به سهم بازار کمپانی‌های چینی مانند هواوی، شیاومی و لنوو است که هر کدام  در حدود ۲۰ درصد نسبت به سه ماه گذشته با رشد فروش از بازار تلفن‌های هوشمند مواجه بوده‌اند. یکی دیگر از شرکت‌هایی که رشد نسبتا زیادی در تصاحب بازار داشته است مطابق معمول کمپانی سامسونگ بوده در حالی که اپل همچنان در حال از دست دادن سهم و سلطه خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

2014 Global Smartphone Shipment
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات