پتنت گوگل استفاده از دوربین در لنز چشمی ساخت این کمپانی را تأیید می‌کند

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
چند ماه گذشته، گوگل لنز چشمی هوشمند خویش را معرفی کرد. هدف از طراحی و ساخت این محصول تشخیص میزان گلوکز در افراد مبتلا به دیابت است و می‌تواند سطح قند خون را در چند مرحله اندازه‌گیری نماید. اما نبوغ این کمپانی به همین‌جا ختم نمی‌شود. پتنت مربوط به این ابزار نشان دهنده‌ی این موضوع است که این لنزهای چشمی پیشرفته مجهز به دوربین نیز هستند.
تبلیغات

در این پتنت که اخیراً منتشر شده، یک دوربین بسیار کوچک در هر یک از این لنزهای هوشمند تعبیه شده که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از یک الگوی خاص که بر اساس پلک‌زدن کاربر تعریف شده، اقدام به تهیه عکس نماید. نکته جالب در این بین این است که برای عکاسی نیازی به لمس لنز یا انجام کار سخت دیگری نبوده و به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توان عکاسی نمود.

google-contact-camera-patent-820x420

دیگر نکته‌ی جالب دراین رابطه، این است که دوربین به کار رفته در این لنز می‌تواند جهت حرکت چشم کاربر را دنبال کند و منطقه‌ای که وی به آن خیره شده را صرف نظر از حرکت افقی یا عمودی چشم تحت نظر داشته باشد و به سرعت دستورات لازم را اجرا نماید. همچنین نکته‌ی دیگر در مورد این فناوری این است که امکان استفاده همزمان از بیش از یک دوربین در این لنز چشمی وجود دارد.

این سیستم می‌تواند همچنین به عنوان سیستم بینایی برای افرادی که نابینا یا کم‌بینا هستند نیز مورد ستفاده قرار گیرد. به عنوان مثال چنانچه این لنز را از طریق بی‌سیم به تلفن هوشمند متصل نماییم، می‌توان از قابلیت تشخیص چهره آن استفاده کرد و تشخیص داد که کاربر اکنون در حال گفتگو با چه فردی است. البته این یکی از ده‌ها یا شاید هم صد‌ها قابلیتی است که می‌توان با استفاده از این محصول به دست آورد.

نظر شما در مورد این فناوری جدید گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات