موزیلا برای عبور از بحران انتخاب مدیرعامل، کریس‌بیِرد را موقتاً به این سمت گمارد

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای اخیر کمابیش در جریان بحران‌های ایجاد شده به‌دلیل انتخاب برندن‌اِیچ به سمت مدیرعاملی کمپانی موزیلا اخباری به گوشتان خورده است. وی هفته‌ی پیش در اثر فشارهای وارد شده از سمت خود استعفا داد. کریس‌بیِرد از این پس عهده‌دار سمت مدیرعاملی موزیلا خواهد بود؛ هرچند اعمال فشار برای کنار رفتن برندن‌اِیچ به‌دلیل مخالفت با هم‌جنس‌گرایی، مغایر با اخلاق حرفه‌ای و نشان‌دهنده‌ی عدم وجود آزادی‌های ادعا شده در کشورهای غربی است.
تبلیغات

مخالفان عهده‌دار شدن سمت مدیرعاملی توسط اِیچ، عنوان کرده‌اند که برندن‌اِیچ به یکی از جریان‌های مخالف ازدواج هم‌جنس‌گرایان در کالیفرنیا کمکی 1,000 دلاری کرده است که این عمل منجر به تقویت مواضع این گروه و در نتیجه مخالفت دادگاه با ازدواج این عده در این ایالت شده است.

با استعفای برندن‌اِیچ از این سمت، موزیلا، کریس‌بیِرد را برای تصدی سمت مدیرعاملی انتخاب و وی را وارد هیئت‌مدیره‌ی این کمپانی کرد. بیرد برای سال‌های متوالی در موزیلا به فعالیت پرداخته است و براساس اطلاعات ارائه شده، این کمپانی در نظر داشته تا پیش از این نیز وی را به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره معرفی نماید. خانم میشل‌بیکر، رئیس هیئت‌مدیره‌ی موزیلا، در مراسم معارفه‌ی بیرد از دلایل کنار رفتن اِیچ سخنی به میان نیاورد؛ اما اعلام کرد که شخصی شایسته‌تر از بیِرد برای هدایت موزیلا در این موقعیت وجود ندارد.

انتخاب بیِرد به‌عنوان مدیرعامل این کمپانی نشان از انتخابی موقت برای یافتن فردی شایسته‌تر در آینده دارد. احتمالاً در ماه‌های آتی شاهد انتخاب فردی دیگر برای این سمت خواهیم بود.

نظر شما در مورد فعل و انفعالات رخ داده در موزیلا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات