ناسا به دنبال جایگزینی برای باتری‌ لیتیومی در سفینه‌های فضایی خود است

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
سازمان ملی فضایی ایالات متحده مزایده‌ای را برگزار کرده که در آن به خلاقانه‌ترین ایده برای جایگزین شدن با باتری‌های لیتیومی کنونی جایزه می‌دهد. ناسا قصد دارد تا از این طریق راهکار نوینی برای رفع مشکل منبع ذخیره انرژی در سفینه‌های فضایی خود بیاید.
تبلیغات

ناسا می‌داند که انرژی که توسط باتری تامین می‌گردد، محدود است. این موضوع بیشتر زمانی مشکل‌زا است که این سازمان می‌خواهد سفینه‌های خود را به نقاطی دوردست در عمق فضا ارسال کند. در همین راستا ناسا از مراکز تحقیقاتی و کمپانی‌ها خواسته تا برای جایگزینی باتری با فناوری‌‌های نوین‌تر تولید انرژی، پیشنهادات خود را ارائه کنند. ایده‌های ارائه شده می‌توانند هم در راستای بهبود بخش شیمی و بسته‌بندی باتری، و هم ایده‌هایی خلاقانه برای کنار گذاشتن سلول‌های لیتیومی کنونی موجود در بازار باشند. در نهایت ناسا طرحی را انتخاب می‌کند که بدون آسیب به طول عمر یا امنیت ابزارهای ذخیره‌سازی انرژی کنونی بتواند انرژی بیشتری را در فضای کمتری ذخیره کند.

هنوز مشخص نیست که برنده این مزایده عمومی چه زمانی انتخاب می‌‌شود، ولی ناسا اعلام نموده که به چهار کاندیدای برنده در فاز اول مسابقه جوایز نقدی اهدا خواهد کرد. در نهایت نیز از بین این چهار کاندیدا در صورتی که نیازهای سازمان را تامین کنند، بهترین طرح را انتخاب خواهد کرد. هیچ تضمینی وجود ندارد که ناسا بتواند منبع انرژی بهبود یافته مورد نظر خود را در طی این مزایده عمومی پیدا کند، اما در صورتی که در نهایت طرحی نوین و خلاقانه انتخاب شود می‌توان گفت که ناسا با این کمپین پنجره جدیدی را در صنعت ذخیره‌سازی انرژی گشوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات