آمریکا فیسبوک را وادار به حفاظت از حریم‌خصوصی کاربران سرویس واتس‌اپ می‌کند

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
زمانی که فیسبوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، سرویس محبوب واتساپ را خریداری کرد، بسیاری از کاربران این سرویس پیام‌رسان نگران این موضوع شدند که احتمال دارد اطلاعات خصوصی آن‌ها به دست دیگران افتاده و دیگر در فضایی امن و غیر قابل دسترس نگه‌داری نشود.
تبلیغات

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که نگران به خطر افتادن حریم‌خصوصی خود هستند، خبر خوش این است که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) اعلام کرده که در صورتی قرارداد 19 میلیارد دلاری خرید واتساپ توسط فیسبوک را به رسمیت می‌شناسد که هر دو کمپانی، توافق‌نامه حریم‌خصوصی مورد تأیید کاربر نهایی واتساپ را به رسمیت بشناسند.

«جسیکا ال. ریچ»، مدیر حمایت از کاربران FTC عنوان کرده که اگر واتساپ در مورد قوانین و قراردادهای حمایت از حریم‌خصوصی کاربران مرتکب خطا شود، زاکربرگ و کمپانی فیسبوک با جرم زیر پا گذاشتن پنچ قانون اساسی این کمیسیون مواجه خواهند شد و به‌شدت مجازات می‌شوند.

به هر حال با توجه به جنجال اخیر آژانس امنیت ملی آمریکا و در پی آن فاش‌شدن این موضوع که بسیاری از اطلاعات خصوصی کاربران فیسبوک توسط این آژانس مورد استفاده قرار گرفته، کاربران واتساپ حق دارند نگران اطلاعات شخصی خود باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات