مایکروسافت در کنفرانس BUILD 2014 پیش‌نمایش طرح مفهومی خودروی مجهز به ویندوز 8 را رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
سیستم Sync مایکروسافت برای استفاده به منظور پردازش‌های درون خودرو چند سالی است که معرفی شده اما اخیرا سوالاتی در این خصوص ذهن‌ها را به خود مشغول نموده؛ سوالاتی نظیر اینکه سرانجام در آینده کدام کمپانی‌های سازنده خودرو از این سیستم استفاده خواهند نمود؟ طی این هفته و در کنفرانس BUILD 2014، مایکروسافت از طرح مفهومی نسل بعدی تکنولوژی درون خودرو پرده برداری کرد که به وضوح مبتنی بر رابط کاربری Modern این کمپانی بنا شده که ویندوز 8 و ویندوز فون 8 از آن بهره می‌برند.
تبلیغات

 پیش‌نمایش مفهوم خودروی ویندوزی در بخشی از کنفرانس BUILD ارائه شد که «ویندوز و اینترنت اشیاء» نام داشت. در این کنفرانس، استیو تکسیرا از مایکروسافت صحبت‌های لازم را در مورد برنامه‌های کمپانی متبوع خود در خصوص خودروی متصل ارائه کرد.

clipboard01xcxcwew story

تکسیرا طی صحبت‌های خود، یک پیش‌نمایش زنده را از رابط کاربری طرح مفهومی جدید خودرو ویندوز ارائه کرد که بر اساس آنچه از تصاویر می‌بینید از طراحی مدرن مایکروسافت بهره می‌برد. کاربر در این طرح قادر است همانند آنچه در گوشی یا تبلت‌های مبتنی بر ویندوز شاهد هستیم، اپلیکیشن‌ها یا وظایف مشخصی را به صفحه‌ی آغازین خودرو پین کنند. در این پیش‌نمایش همچنین نشانه‌هایی نیز از وجود یک مارکت اپلیکیشن برای طرح مفهومی ویندوز در خودرو وجود داشت که به معنی قابلیت پورت نمودن اپلیکیشن‌های ویندوز برای استفاده در وسیله‌ی نقلیه بود. می‌توان اپلیکیشن‌های ارائه شده در این مارکت را به نحوی اصلاح کرد که در هنگام رانندگی عامل حواس‌پرتی را نداشته و تعامل کمتری را نسبت به حالت عادی خود طلب نمایند. تکسیرا در ادامه‌ی صحبت‌های خود به نتایج مطالعات اشاره کرد که بر اساس آن‌ها، در صورتی که شخص در حال رانندگی چشم خود را برای بیش از چند ثانیه از مسیر پیش رو بردارد، احتمال یک تصادف خطرناک به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

1 clipboard01xccxewrererer story

این طرح مفهومی در عمل نیز توسط مایکروسافت وارد چند خودروی آزمایشی شده و مورد تست و بررسی قرار گرفته اما همچنان صحبتی در خصوص ورود این تجربه‌ی پردازشی مبتنی بر رابط کاربری مدرن در خودروها بصورت عمومی به میان نیامده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات