مایکروسافت فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های ویندوز و ویندوزفون را ترکیب کرد

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
علاوه بر عواملی چون سخت‌افزار قدرتمند و همچنین کارایی سیستم‌عامل در یک اکوسیستم، موارد دیگری نیز در موفقیت و محبوبیت یک اکوسیستم دخیل هستند که از جمله‌ی آن می‌توان به وجود تعداد و تنوع بالایی اپلیکیشن‌های تحت آن پلتفرم اشاره کرد. ویندوزفون نیز در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها در فروشگاه خود بوده است و براساس آخرین تحلیل‌ها تعداد اپلیکیشن‌های سومین اکوسیستم بزرگ ابزار‌های قابل حمل به 400,000 عدد رسیده است. حال گزارش شده که مایکروسافت درصدد ادغام دو فرشگاه ویندوزاستور و ویندوزفون استور است.
تبلیغات

ساعاتی پیش از آغاز کنفرانس بیلد 2014 مایکروسافت، NeoWin تصویری از محل برگزاری این مراسم منتشر ساخته است که در آن تصاویر پوسترها واستندهای این مراسم قابل مشاهده است. این مراسم در سن‌فرانسیسکوی ایالات متحد برگزار خواهد شد. براساس تصویری که منتشر شده است، می‌توان به این نتیجه رسید که مایکروسافت درصدد ترکیب فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز و ویندوزفون است. این استند تبلیغاتی حکایت از افزایش تعداد اپلیکیشن‌های این فروشگاه به 400,000 هزار عدد دارد.

آخرین آمارها حکایت از وجود 150,000 هزار اپلیکیشن در فروشگاه ویندوز داشت که با یک جمع و تفریق ساده می‌توان به این نتیجه رسید که این میزان برای ویندوزفون 250,000 عدد بوده است.

پس از این ترکیب، ردموندی‌ها می‌توانند ادعای دانلود روزانه‌ی 14 میلیون اپلیکیشن را داشته باشند که خبر خوشی برای کاربران و همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزی و ویندوزفونی است.

ویندوزفون در سال‌های اخیر رشد خوبی را به خود دیده و خود را به‌عنوان سومین اکوسیستم محبوب دنیای موبایل مطرح ساخته است، اما هنوز فاصله‌ی بسیار زیادی با دو ابرقدرت این عرصه، یعنی اندروید و iOS دارد. این دو اکوسیستم هریک از وجود یک میلیون اپلیکیشن در فروشگاه‌های خود بهره می‌برند. ویندوزفون در حال حاضر حدود 250,000 اپلیکیشن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات