گوگل API سرویس‌های خود را برای NET. عرضه کرد: منتظر سرویس‌های گوگل در ویندوز فون و ویندوز ۸ باشید

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
گوگل بی‌سر و صدا هفته گذشته اعلام کرد که API سرویس‌های خود را برایNET. عرضه می‌کند. این بدین معنا است که به زودی سرویس‌های گوگل راه خود را به سیستم‌عامل ویندوز فون باز می‌کنند و توسعه دهندگان نیز می‌توانند از آن‌ها در محصولات خود بهره ببرند.
تبلیغات

گوگل اعلام نموده که API سرویس‌های خود را در قالب یک پروژه متن باز برایNET. ارایه کرده و آن‌ها را بر روی NuGet میزبانی می‌کند.

ارایه APIهای گوگل برایNET Framework. موجب می‌شود تا تولیدکنندگان نرم‌افزارهای دسکتاپ، تحت وب یا ویندوز فون بتوانند از سرویس‌های گوگل در برنامه‌های خود استفاده کنند. این مجموعه شامل ۵۰ کتابخانه از سرویس‌های مختلف از جمله یوتیوب، Analytics، تقویم و بسیاری از سرویس‌های دیگر می‌شود.

گوگل پیش از این از ارایه سرویس‌های خود برای پلتفرم‌های ویندوز فون و ویندوز ۸ اجتناب می‌کرد و دلیل این موضوع را نیز در عدم محبوبیت و تعداد کم کاربران این سیستم‌عامل‌ها بیان می‌نمود. مایکروسافت و گوگل در این باره مناقشات بسیاری را پشت سر گذاشتند. اما حالا می‌توان انتظار داشت که به زودی اپلیکیشن‌های مختلفی برای پلتفرم‌های مختلف مایکروسافت تولید شوند تا سرویس‌های گوگل را به ویندوز فون و ویندوز ۸ اضافه نمایند.

اگر تولیدکننده نرم‌افزار یا برنامه نویس هستید می‌توانید مجموعه کتابخانه‌های مربوط به سرویس‌های گوگل را در این آدرس مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات