10 مدیرعامل برتر شرکت‌های فناوری به گزارش Glassdoor معرفی شدند

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ دیگر نفر اول لیست برترین مدیرعامل بر اساس بازخورد کارمندان نیست. Glassdoor که اطلاعات مرتبط با محل‌های کار را نگهداری می‌کند به تازگی لیست جدید خود را از 50 مدیرعامل برتر کمپانی‌ها را بر اساس بازخورد بدست آمده از کارمندان آن‌ها منتشر کرده است. در سال 2013، مدیرعامل سرشناس فیسبوک یعنی مارک زاکربرگ با درجه تایید 99 درصدی کارمندان صدرنشین این جدول بود اما امسال با چند پله سقوط به جایگاه چهارم نزول کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به ده رتبه اول این لیست سالیانه در حوزه شرکت‌های تکنولوژی.
تبلیغات

 جای خالی برخی نام‌های بزرگ مانند جف بزوس مدیرعامل آمازون و مریسا میر مدیرعامل یاهو به وضوح حس می‌شود. این دو به ترتیب در رده سیزدهم و چهاردم لیست سال پیش بودند و مریسا میر تنها زنی است که خود را به لیست 50 مدیرعامل برتر وارد کرده است. در ادامه شاهد معرفی ده مدیرعامل برتر فناوری خواهیم بود که به گزارش Glassdoor تا کنون بر سال 2014 حکم‌رانی کرده‌اند.

1- جف وینر (LinkedIn)

jeffw-640x360

جایگاه نخست به جف وینر مدیرعامل شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین تعلق دارد که توانسته تایید 100 درصدی را به خود اختصاص دهد. وینر از سال 2008 در این کمپانی بوده و از کارمندان سابق که ترجیح داده‌اند ناشناس باقی بمانند اظهار نظرها و نقدهای فوق‌العاده‌ای دریافت کرده است. یک توسعه‌دهنده وب مشغول در لینکداین گفته است که "مدیرعامل کسی است فرهنگ سازمانی را گسترش می‌دهد. و او [وینر] بر فرهنگ تاکید دارد".

2- پول جیکوبز (Qualcomm)

qualcomm-640x360

در لیست کلی، جیکوبز در حقیقت جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده اما با محدود کردن جدول به کمپانی‌های تکنولوژی، جایگاه دوم به مدیرعامل غول تولیدکننده تراشه‌های پردازشی و ارتباطی تعلق می‌گیرد. پول جیکوبز با بدست آوردن 95 درصد تایید از سوی کارکنانش مواجه بوده است. متخصص ارشد یادگیری و توسعه کوالکام در خصوص مدیرعامل این کمپانی می‌گوید:

[او] مدیری با بینش، با سابقه و توان فعالیتی عالی در زمینه تکنولوژی و توانمند در ارائه موقعیت‌های مناسب برای کار است.

به نقل از گزارش Glassdoor لازم به ذکر است که "پاول جیکوبز در زمان تهیه این گزارش و اجرای عملیات تحقیق مدیرعامل وقت کوالکام بوده است؛ بنابراین مدیرعامل جدید این کمپانی یعنی استیو مولنکف شرایط لازم را برای ارزیابی در این لیست نداشته است".

3- برد اسمیت - (Intuit)

bradsmith-640x359

اسمیت در مجموع در جایگاه ششم قرار دارد اما در لیست تکنولوژی، رتبه سوم را از آن خود نموده است. کارمندان Intuit، به مدیرعامل این کمپانی نرم‌افزاری که از سال 2008 تا کنون بر این صندلی تکیه زده است 94 درصد تایید اختصاص داده‌اند. یکی از کارمندان ناشناس این مجموعه در خصوص برد اسمیت می‌گوید:

در بالاترین حالت، برد اسمیت و تیمش مورد احترام هستند و فعالیت‌ها را در جهت مناسبی به پیش می‌رانند.

4- مارک زاکربرگ (Facebook)

zuckerb-640x360

در سال 2013، زاکربرگ با تایید 99 درصدی کارکنانش مدیرعامل برتر مجموع لیست بود. امسال اما، چهره‌ی اصلی فیسبوک با تایید 93 درصدی به جایگاه چهارم جدول تکنولوژی و شماره نهم لیست کلی سقوط کرده است. یک تحلیلگر مسائل فیسبوک می‌گوید:

مارک یک رهبر فوق‌العاده است که می‌خواهد دنیا را به جای بهتری برای زندگی بدل نماید. و من نیز عاشق کار کردن برای ماموریتی هستم که به آن اهمیت می‌دهم.

5- لری پیج (Google)

google-640x360

پیج در رتبه‌بندی کلی در جایگاه دهم قرار دارد اما مدیرعامل و بنیان‌گذار گوگل با دریافت 93 درصد تایید، در لیست فناوری میانه‌دار میدان است. برخلاف سلطه همه‌جا حاضر غول جستجو، لری پیج چندان تلاش نمی‌کند خبرساز باشد. یک مهندس نرم‌افزار ناشناس از گوگل می‌گوید:

لری از ما می‌خواهد روحیه یک استارت‌آپ را حفظ کنیم حتی با وجود این حقیقت که گوگل دیگر یک استارت‌آپ چالاک نیست

6- مارک بنیوف (Saleforce)

benioff-640x360

بنیوف سمت‌های متعددی را در Salesforce.com عهده‌دار است. او مدیرعامل، بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره این کمپانی پردازش ابری بوده که در لیست کلی جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است. اما 93 درصد تایید از سوی کارمندان، او را در مکان ششم لیست شرکت‌های تکنولوژی قرار می‌دهد. یکی از کارمندان ناشناس سیل‌فورس درباره مارک بنیوف چنین می‌گوید:

مارک بطور قطع بهترین مدیرعامل در این صنعت است. مسلما متفاوت به‌نظر می‌رسد اما در عین حال بهترین است.

7- جری کنلی (Riverbed Technologies)

kennely-640x360

جری کنلی عدد شانس 13 را در لیست کلی بدست آورده است! اما در لیست تکنولوژی جایگاه هفتم را کسب نموده. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Riverbed که یک کمپانی با محوریت عملکرد اپلیکیشن است و در سال 2002 تاسیس شده، توانسته 93 درصد تایید از سوی کارکنان را به خود اختصاص دهد. یکی از کارمندان فروش ریوربد در این خصوص می‌گوید:

جری با مجموعه عظیم اشتیاق و انرژی خود، یک مدیرعامل بی‌نظیر است. او بسیار باشخصیت بوده و بسیار به کمپانی و افراد خود اهمیت می‌دهد. امکان ندارد که بنی بشری بتواند این کمپانی یک میلیارد دلاری را بهتر از جری کنلی اداره کند.

8- تیم کوک (Apple)

timcook-640x360

وارث تاج و تخت استیو جابز در رتبه‌بندی کلی هفدهم است اما توانسته در لیست مرتبط با فناوری جایگاه هشتم را از آن خود نماید. کوک در مجموع 92 درصد تایید را از کارکنان خود دریافت داشته که نسبت به میزان 93 درصدی سال پیش با اندکی کاهش روبرو بوده است. یک مهندس Front-end در اپل می‌گوید:

شما [تحت مدیریت تیم کوک] احساس می‌کنید که هر کاری که انجام می‌دهید دارای تاثیری مستقیم بوده و شما مسئول آن هستید. مدیرعامل و معاونانش خود را از دیگران جدا نمی‌کنند. بسیار متداول است که آن‌ها را در حال خوردن ناهار با سایر کارمندان ببینیم.

9- جان دوناهو (eBay)

donahoeebay-640x360

مدیرعامل و رئیس eBay از سال 2008 تا کنون، در لیست کلی رتبه 19 را ار آن خود نموده اما جان دوناهو در لیست تکنولوژی وضعیت به مراتب بهتری داشته و با با کسب 91 درصد تایید مکان نهم را بدست آورده است. یک مدیر داخلی در eBay می‌گوید:

مدیرعامل این کمپانی باهوش، باشخصیت و صمیمی است. جان دوناهو رهبری عالی بوده و یکی از دستیافتنی‌ترین (صمیمی و قابل نزدیک‌ شدن) مدیرعامل‌هایی است که من تا کنون دیده‌ام.

10- فرانک دسوزا (Cognizant Technology Solutions)

francisodsouza-640x360

دسوزا پاسبان جایگاه بیست و چهارم لیست کلی و جایگاه دهم لیست فناوری است. او که 90 درصد تایید را از سوی کارمندان خود بدست آورده از سال 2007 تا کنون مدیر اجرایی برتر در Cognizant بوده است که او را در سن 38 سالگی، به جوان‌ترین مدیرعامل یک کمپانی فناوری میلیارد دلاری بدل کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات