کاخ سفید در حال آزمایش گوشی‌های اندرویدی برای جایگزین نمودن پلتفرم بلک‌بری است

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که 80 درصد اخباری که در خصوص بلک‌بری به دستمان می‌رسد خبرهای خوشایندی برای این کمپانی نبوده و بیست درصد باقی مانده نیز به صحبت‌های مدیرعامل این شرکت به نجات آن از وضعیت موجود اختصاص دارد! این پست نیز به دسته‌ی اول تعلق داشته چرا که یکی از مشتریان سطح بالای بلک‌بری یعنی کاخ سفید بدنبال جایگزین کردن این پلتفرم با اندروید گوگل است.
تبلیغات

 وال‌استریت ژورنال گزارش می‌کند که دستگاه‌های اندرویدی تولید شده توسط سامسونگ و ال‌جی در مراحل ابتدایی آزمایش  هستند که البته جایگزینی کامل آن‌ها با پلتفرم بلک‌بری موجود می‌تواند ماه‌ها به طول انجامد. یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا تایید نموده که کاخ سفید در حال آزمایش و استفاده از مجموعه‌ای از دستگاه‌های موبایل است؛ این در حالی است که یکی دیگر از نزدیکان به این اقدام، اعلام کرده که آیفون‌های اپل قسمتی از برنامه مذکور نیستند. بنابراین می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که کاخ سفید در حال آزمایش مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند است که در حقیقت تمامی آن‌ها از یک پلتفرم یعنی اندروید بهره می‌برند. هر دو کمپانی سامسونگ و بلک‌بری در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند که البته هیچ جزئیات یا اطلاعات قابل‌ذکری را در بر نداشته است.

البته هیچ دلیل مستدلی مبنی بر اینکه رئیس جمهور اوباما مجبور خواهد بود گوشی بلک‌بری خود را با یک دستگاه اندرویدی معاوضه کند وجود ندارد؛ البته جالب است به این مساله هم اشاره کنیم که اوباما پیش‌تر گفته بود که مایل است بتواند از گوشی آیفون شخصی خود استفاده کند اما به نظر می‌رسد چندان امکان انتخابی برای چنین مقام بلندپایه‌ای فراهم نباشد. با این وجود تغییر و حرکت از سوی پلتفرم اصلاح شده‌ی بلک‌بری 7 به سوی پلتفرم مدرن اندروید مسلما چیزی خواهد بود که با استقبال رئیس جمهور "تکنولوژی دوست" این دوره آمریکا مواجه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات