
ردموندیها نسخه جدید API گرافیکی خود، DirectX 12 را رونمایی کردند و خبر از ارائه آن در آینده نزدیک دادند. DX12 دسترسی کمتری به سختافزار را به توسعهدهندگان میدهد و برای بهبود عملکرد گرافیکی در تمام پلتفرمهای مایکروسافت ارائه خواهد شد.
مایکروسافت، امروز در GDC از جدیدترین نسخه APIهای گرافیکی خود، یعنی DirectX 12 پرده برداشت. برخی از توسعهدهندگان بازیها مدتی بعد میتوانند به صورت آزمایشی با این APIها کار کنند. مدیر توسعه گرافیک مایکروسافت، آنوج گوسالیا از ارائه DX12 در آیندهای نزدیک خبر داد و اعلام کرد که این API در کنار سایر بهبودهای گرافیکی اعمال شده، منجر به بهبود قدرت گرافیکی در تمام پلتفرمهای مایکروسافت، شامل ایکسباکس وان و ویندوز فون خواهد شد.
ویندوز فون روز به روز با سرویس Xbox Live یکپارچهتر میگردد. Polygon گزارش میدهد که DirectX 12 باید میزان منابع مورد نیاز برای اجرای این بازیها را بهبود بخشیده و تبدیل محتوای طراحی شده برای کنسولها و پیسیها به محتوای قابل استفاده در دستگاههای موبایل را سادهتر سازد.
در بخش پیسیها، توسعهدهندگان بازی برای این دستگاهها دسترسی کمتری به سختافزار خواهند داشت، تا عملکرد گرافیکی تا حد ممکن سریع باقی بماند.
API جدید برای پردازش وظیفهها هوشمندتر عمل کرده و از پردازندههای چندهستهای به شکل بهینهتری استفاده میکند تا هیچیک از آنها بلااستفاده باقی نماند. اگر شما به شکل حرفهای اهل بازی هستید و از یک پیسی مخصوص بازی بهره میبرید، احتمالا نیازی به ارتقا سختافزار نخواهید داشت، چرا که مایکروسافت اعلام نموده که 80 درصد پیسیهای مخصوص بازی موجود در بازار با بازیهای مبتنی بر DirectX 12 سازگار خواهند بود. البته فعلا صحبت از بازیهای مبتنی بر API گرافیکی جدید مایکروسافت بسیار زود است و احتمالا در فصل تعطیلات سال 2015 شاهد ارائه این عناوین به بازار باشیم.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.