تکنولوژی گرافیک جدید ایمجینیشن، نوپردازی طبیعی را به بازی‌های موبایل می‌آورد

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
Imagination Technologies که یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان هسته‌های پردازش گرافیکی صنعت موبایل محسوب می‌گردد، در معماری جدید خود، ویزارد، تکنیک ردیابی اشعه را پشتیانی می‌کند که منجر به خلق تصاویری واقع‌گرایانه‌تر می‌گردد.
تبلیغات

حتی زیباترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایل نیز به نظر گرافیک ضعیفی دارند، چرا که در آنها از افکت‌های نورپردازی ساده و ابتدایی استفاده شده است تا مدام به شما یادآوری کند که فاصله قدرت گرافیکی بین موبایل‌ها و کنسول‌های بازی یا پی‌سی‌ها بسیار زیاد است.

حال به نظر می‌رسد که اگر کمپانی ایمجینیشن بتواند تکنولوژی خود را ارائه کند، بازی‌هایی که همواره در جیبتان همراهتان هستند به واقعیت نزدیک‌تر شده و تصاویر و گرافیک بازی‌ها طبیعی‌تر به نظر خواهند رسید. معماری ویزارد این کمپانی که اخیرا از آن پرده برداشته است، تکنیک ردیابی اشعه (Ray Tracing) که به وسیله آن می‌توان مسیر هر پرتو نور را در یک صحنه سه‌بعدی محاسبه کرد با خود همراه دارد و از آن در هسته‌های پردازش گرافیکی موبایل PowerVR استفاده می‌گردد.

شما می‌توانید نتیجه این بهبود بصری را در تصویر زیر مشاهده کنید. در تصویر اول که در آن از تکنیک جدید استفاده شده، هر نوری منجر به ایجاد سایه شده، شیشه در آن بسیار طبیعی‌تر است و بازتاب‌ها به دقت در فضا ایجاد شده‌اند، اما در تصویر دوم که از روش قدیمی بهره می‌برد و تکنولوژی جدید در آن مورد استفاده قرار نگرفته تصویر بسیار شکل غیرواقعی‌تری دارد.

powervr-wizard-after
powervr-wizard-before

اولین هسته‌ای که از معماری Wizard بهره خواهد برد، GR6500 خواهد بود که کمپانی‌های مختلف می‌توانند از آن در پردارنده‌های موبایل خود بهره گیرند. ایمجینیشن مشتریان این هسته پردازش گرافیکی را مشخص ننموده است، ولی ما می‌دانیم که اپل و اینتل از مشتریان قطعی این تراشه گرافیکی جدید هستند. بنابراین اگر دیدید که آیفون بعدی یا تبلت‌های ویندوزی که تولید خواهند شد، می‌توانند تجربه‌ای نزدیک به کنسول‌های بازی را ارائه کنند، زیاد تعجب نکنید!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات