بیل گیتس نسبت به خرید WhatsApp توسط زاکربرگ خوش‌بین نیست

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
بیل‌گیتس روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی This Week شبکه ABC حاضر شد و درباره تصمیم مارک‌ زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک برای خرید واتساپ کمی با تردید سخن گفت.
تبلیغات

گیتس هزینه پرداخت شده توسط فیسبوک برای تصاحب WhatsApp را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «50 سال پیش هیچ کس برای یک شرکت با 55 نفر کارمند 19 میلیارد دلار پول نمی‌داد، و این خوب بود!.»

گیتس در ادامه سخنانش گفت:

اقدام اخیر زاکربرگ نشان می‌دهد که چقدر وی شخص جسوری است. من امیدوارم تصاحب وات‌اپ برای وی نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. هر کسی چنین کاری نمی‌کند و من با اطمینان این را می‌گویم.

بنیان‌گذار مایکروسافت پیش‌تر به مجله رولینگ‌استون گفته بود که از نظر وی «جسارت نشانه هوشمندی است، ولی قیمت اعلام شده از میزانی که من فکرش را می‌کردم خیلی بیشتر بود».

جدای از قیمت بالایی که فیسبوک برای تصاحب WhatsApp پرداخت کرد، این معامله به خاطر مسئله احترام فیسبوک به حریم خصوصی کاربران واتساپ که تقریباً نیم میلیارد نفر هستند، مناقشه‌برانگیز شد. هر چند که فیسبوک در این مدت سعی کرده تا کاربران را از احترام این کمپانی به حریم خصوصی‌شان مطمئن کند، اما هنوز مباحثاتی در این زمینه مطرح است.

مدیرعامل واتساپ، جان کوم، مدت‌ها پیش از فروش این کمپانی به فیسبوک گفته بود:

مردم باید بین ما و کمپانی‌هایی نظیر یاهو و فیسبوک، که اطلاعات بسیار زیادی از کاربرانشان را روی سرورهای خود ذخیره کرده‌اند، تفاوت قایل باشند. ما به‌دنبال این هستیم که حداقل اطلاعات ممکن را از کاربران خود بگیریم.

زاکربرگ گفته که فیسبوک در شیوه کار واتساپ دخالت نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات